Bibliotekose pakilo „dronai“, dūzgė „hackathon‘as“

, Lazdijų bibliotekos inf.
Bibliotekose pakilo „dronai“,  dūzgė „hackathon‘as“
Baigiantis metams, įprasta peržvelgti, ką pavyko per juos nuveikti. Lazdijų viešoji biblioteka su partneriais Druskininkų viešąja biblioteka ir KTU Informatikos fakultetu 2015 m. pradėjo įgyvendinti  bendruomenei skirtą projektą „Intelektinė ir pramoginė biblioteka“. 
Projekto esmė ir tikslas yra išplėsti ir į aukštesnį kokybės lygį pakelti Lazdijų, Druskininkų, Alytaus viešųjų bibliotekų vykdomą gyventojų technologinio ir skaitmeninio raštingumo mokymą bei sukurti naujas veiklas.
Projekto pobūdis – nuotoliniai programavimo mokymai ir Mobilios bibliotekos (automobiliu ir dviračiais) apsilankymai viešose erdvėse ir nutolusiuose taškuose.
Projektas dalinai finansuojamas nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos įgyvendinamo projekto „Bibliotekos pažangai 2“ ir LR kultūros ministerijos lėšomis.
Projekto informacinis rėmėjas UAB „Dzūkų žinios“.
Birželio mėnesį įvyko projekto pristatymo renginys, kuriame dalyvavo projekto partneriai, naudos gavėjai, bendruomenių,  žiniasklaidos atstovai, Lazdijų rajono savivaldybės vadovai. Renginys vyko Lazdijų viešojoje bibliotekoje. 
Rugsėjo 11 dieną 32 moksleiviai iš Lazdijų, Veisiejų, Seirijų ir Druskininkų gimnazijų apsilankė Nacionalinio mokslo festivalio „Erdvėlaivis Žemė“ 2015 renginiuose Kaune. Mokslo festivalyje moksleivius lydėjo, su mokslo naujienomis supažindino ir į klausimus atsakinėjo Informatikos fakulteto Programų inžinerijos katedros vedėjas doc. dr. Tomas Blažauskas. Vėliau KTU doktorantas ir startuolio „SolidEducation.lt“ įkūrėjas ir vadovas Paulius Paškevičius supažindino su Kauno technologijos universiteto StartupSpace (akademinis jaunimo verslumo centras, kuris yra skirtas pradedantiesiems verslininkams, programuotojams, inžinieriams, dizaineriams ir visiems kuriantiems produktus, skirtus pakeisti pasaulį!) papasakojo, kaip atrasti savo talentą ir sukurti pirmąjį žaidimą su „Unity“.
Rugsėjo mėnesį jau buvome  įsigiję numatytoms veikloms reikiamą įrangą – 10 nešiojamųjų, 7 stacionarius kompiuterius, 12 planšečių, 3 skraidykles. 
Spalio mėnesį  prasidėjo pagrindinės projekto veiklos – 22 moksleiviai mokėsi pagal mokymo programą „Piešimas planšete moksleiviams“.  Mokymai  vyko Druskininkų,  Seirijų ir Šventežerio bibliotekose. Jaunesnių klasių moksleiviai įgijo  praktinių ir teorinių žinių apie planšetinį kompiuterį ir jo naudojimo galimybes. 
Lazdijų, Druskininkų, Veisiejų, Seirijų ir Alytaus Jurgio Kunčino bibliotekose  32 jaunuoliai (nuotoliniu būdu) mokėsi pagal mokymo programą  „Žaidimų kūrimas su Unity ir skraidyklių valdymas”.  Jie susipažino su žaidimų programavimo pagrindais, pradėjo kurti kompiuterinius žaidimus, geriausi projektai bus pristatyti baigiamosios konferencijos metu. Mokymus vedė   jauni ir perspektyvūs programuotojai iš „SolidEducation.lt“.
Gruodžio 11 d. Lazdijų jaunimo centre vyko informatyvi ir įdomi integruota IT pamoka „IT: žvilgsnis į rytojų“, kurią vedė projekto partneris KTU Informatikos fakulteto  Programų inžinerijos katedros vedėjas doc. dr. Tomas Blažauskas. Pamokoje dalyvavo 43 moksleiviai.
Gruodžio 11–12 d. pirmą kartą bibliotekos jaunimo centre vyko „SolidEducation.lt - Hackathon'as 2015 Lazdijai“ – idėjų, programavimo ir projektų kūrimo renginys, kurį įgyvendinamo projekto dėka vykdė SolidEducation.lt komanda (mokytojai – Paulius Paškevičius, Tadas Dilertas, Lukas Morkūnas, Domas Kirdeikis). Jaunimas susiskirstė į komandas ir dvi dienas kūrė projektą – programavo savo žaidimą su Unity.
Kūrybingi ir darbštūs jaunuoliai įrodė, kad per porą dienų galima sukurti paprastą, bet smagų ir įdomų žaidimą, kurį patobulinus atsiras galimybė patalpinti į pasaulines programėlių parduotuves: Google Play, Windows Phone Store, Windows Store, Apple Store.
Gruodžio mėnesį Lazdijų ir Druskininkų bibliotekose 42  moksleiviai dalyvavo edukaciniuose užsiėmimuose „Skraidyklių valdymas“, kuriuos vedė Marius Baranauskas. Jis moksleivius supažindino su skraidyklių valdymo taisyklėmis ir padėjo išbandyti Rolling Spider mažąjį droną, parodė jo valdymo būdus. 
Spalio, lapkričio ir gruodžio mėnesiais vyko dar viena labai svarbi projekto veikla – Mobilios bibliotekos automobiliu  išvykos į Mikniškių, Jukneliškės, Vainiūnų, Žagarių, Petroškų ir Barčių kaimus. Išvykų metu vyko susitikimai  su saviraiškos klubo „Lazdijų menė“ literatu, karo žurnalistu R. Lapaičiu. Tema: „Karo pabėgėliai“. Buvo vykdomas knygų, spaudos išdavimas, suorganizuotas IQ mūšio žaidimas apie krašto istoriją, ekonomiką, literatūrą, o  gruodžio mėnesį Mobili biblioteka nuvyko į Lazdijų senelių namus, kur pasveikino ten gyvenančius artėjančių švenčių proga.
Projekto veiklos tęsiasi, todėl nuo 2016 m. sausio mėn. iki gegužės  mėn. ir toliau organizuosime nuotolinius mokymus „Žaidimų kūrimas su Unity ir skraidyklių valdymas” Lazdijų viešosios bibliotekos jaunimo centre, Druskininkų viešojoje bibliotekoje, Veisiejų miesto bibliotekoje, Seirijų bibliotekoje ir Alytaus Jurgio Kunčino bibliotekoje. Tęsime mokymus pagal programą „Piešimas planšete moksleiviams“  Lazdijų rajono savivaldybės viešosios bibliotekos Šventežerio padalinyje, Stebulių padalinyje, Krikštonių padalinyje ir Druskininkų savivaldybės viešojoje bibliotekoje. 2016 m. pagal projekto veiklų planą tęsime Mobilios bibliotekos išvykas automobiliu į bendruomenes ir nutolusius Lazdijų rajono kaimus, kuriuose nėra bibliotekos padalinių. Taip pat Mobili biblioteka bendruomenėse tęs susitikimus su mūsų krašto rašytojais, literatais, organizuos mokymus, kuriuose supažinsins su elektroninėmis paslaugomis (e-paveldu, e-biblioteka, elektroninės literatūros kūriniais, administracinių ir viešųjų elektroninių paslaugų portalu ir kt.)
2016 m. įsigiję spalvingus  dviračius vykdysime knygų pristatymą miestų viešose erdvėse.
Su biblioteka prasideda atradimai. Iki susitikimų bibliotekose!
 

Komentarai

Rašyti komentarą

Šis laukelis yra nebūtinas. Tačiau jeigu įvesite, jis bus laikomas privatus ir nerodomas viešai.
Emocijos
:)|(:(:beer::bigsmile:$)8)J):davie:>):glasses::D:love::X:~:O:8):steve::p;)
CAPTCHA
Šis klausimas yra skirtas nustatyti ar tai tikras lankytojas ir apsaugo nuo automatinių šlamsto pranešimų.
Vaizdinė CAPTCHA užduotis
Įrašykite simbolius iš paveikslėlio.