geležinkelis

Meras derėjosi dėl traukinių sustojimo Šeštokuose

, Sigita Vaitkevičė
Rajono spaudoje jau buvo rašyta apie tai, jog rajono savivaldybės meras Artūras Margelis raštu kreipėsi į akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Keleivių vežimo direkcijos direktorių Liną Baužį, prašydamas padėti išspręsti įsisenėjusią ir itin aktualią Lazdijų rajono savivaldybės Šeštokų miestelio, taip pat ir visos Lazdijų rajono savivaldybės problemą: jau kelerius metus Šeštokų miestelio, kurį kerta geležinkelis, gyventojai neturi galimybės naudotis traukiniais kaip susisiekimo priemone.

Šeštokų gyvenvietėje bus viadukas

, Lazdijų rajono savivaldybės administracijos informacija
Lazdijų rajono savivaldybės administracija pradeda įgyvendinti projektą „Pėsčiųjų viaduko Šeštokuose įrengimas“. Šis projektas finansuojamas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.2.1-TID-V-508 priemonę „Vieno lygio eismo sankirtų eliminavimas“.

Mockavos terminalas bus vienas didžiausių Lietuvoje

Rajono savivaldybės meras Artūras Margelis UAB „Mockavos terminalas“ direktorės Jurgitos Gelgotienės kvietimu buvo nuvykęs į Mockavos mišką, kur šiuo metu vyksta itin didelės apimties statybos darbai - tiesiama nauja geležinkelio atšaka su dviejų rūšių – europine ir rusiškąja vėžėmis, statomos naftos produktų talpyklos. Daugelį metų buvęs tik planuose, Mockavos terminalas tampa mūsų rajono realybe. Savivaldybės meras apžiūrėjo būsimojo terminalo vietą, įvertino įsibėgėjančias statybas bei aptarė Mockavos terminalo vystymo perspektyvas.

Šeštokų viaduko idėja virsta realybe

, Sigita Vaitkevičė
Daugiau nei metus  viešojoje erdvėje sklandęs klausimas, ar bus statomas pėsčiųjų viadukas ties Šeštokų geležinkelio stotimi, šiuo metu jau turi atsakymą – taip, tikrai bus. Dėl to rajono savivaldybėje jau yra atlikti pirmieji konkretūs darbai – parengta galimybių studija, šiomis dienomis įvyko konkursas parenkant techninio projekto rengėją. Konkurso laimėtojas UAB „Plentprojektas“ per 3 mėnesius nuo sutarties su savivaldybe pasirašymo dienos šį projektą įsipareigoja parengti.

Vyriausybė Šeštokuose bandė nusiplauti rankas

, Zigmas Pūkelis
Šeštokų gyventojai jau senokai nerimauja ir reiškia nepasitenkinimą – kaip jau buvo rašyta praeitame numeryje, po geležinkelio magistralės „Rail Baltica“ rekonstrukcijos miestelis gali būti padalintas į dvi dalis. Tuomet žmonėms reikės eiti iki toli esančių pervažų. Iki vienos penki, iki kitos trys kilometrai. Seniems žmonėms ir neįgaliesiems tai taptų nemenku iššūkiu. 
Todėl šeštokiečiai pakilo į kovą dėl pėsčiųjų perėjos prie geležinkelio stoties išsaugojimo.

Geležinkeliai perėją privalės įrengti

Lazdijų rajono savivaldybės meras Artūras Margelis: “Praėjusią savaitę Šeštokuose lankėsi Premjeras A. Butkevičius bei susisiekimo ministras R. Sinkevičius, tačiau mes, rajono vadovai, apie tokį vizitą nieko nežinojom. Nebuvo nei pranešimo apie atvykimą, nei kvietimo į susitikimą. Tarsi, koks slaptas surežisuotas vizitas, siekiant išvengti nepatogių diskusijų dėl Šeštokuose vykdomo „Rail Baltica“ projekto. Mes, kaip savivaldybė, jau išreiškėm savo poziciją – be perėjos pėstiesiems projekto nederinsim.

Geležinkelio vėžė grasina padalinti Šeštokų miestelį „Savivaldybė nederins projekto be perėjos“, – griežtai sakė A. Margelis

, Vytautas Šeštokas
Kelios dešimtys Senųjų Šeštokų bendruomenės narių raštu kreipėsi į rajono merą Artūrą Margelį, kad šis imtųsi visų priemonių neleisti padalinti miestelio į dvi nesusisiekiančias dalis. Tokio žingsnio šeštokiečiai ėmėsi po to, kai gavo neigiamą atsakymą iš Susisiekimo ministerijos.
Nuo gegužės pradėti vykdyti Šeštokų miestelį kertančios geležinkelio vėžės rekonstrukcijos darbai (tiesiama garsioji Rail Baltica).

Iš Šeštokų į Paryžių traukiniu

Antradienį iš Vilniaus geležinkelio stoties Estijos sostinės Talino link keliu, kuriuo eis būsimoji „Rail Baltica“ vėžė, išvažiavo traukinys.
Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius pažadėjo, kad nuo Šeštokų iki Paryžiaus bus galima nuvažiuoti jau ateinančių metų pradžioje, o nuo Kauno iki Prancūzijos sostinės nubildėsime 2015-ųjų spalio-gruodžio mėnesiais.
„Projektas „Rail Baltica“ popieriuje pradėtas 2002 metais. Dveji pastarieji metai buvo intensyvių statybų laikas. Per jį turime nutiesti apie 120 km geležinkelio su pritaikyta valdymo sistema.

Savaitės komentaras: po vasaros atokvėpio – itin svarbūs darbai

, Algimantas MIKELIONIS

Jau kelios dienos, kai šių metų vasara tapo istorija ir mums paliko prisiminimus apie karštas ir smagias dienas, praleistas prie ežerų ar jūros, tinginiaujant egzotiškame užsienio kurorte ar keliaujant po kitas šalis. Nors valdiškose įstaigose darbai nesustoja ir atostogaujančius pavaduoja kolegos, bet darbų tempas kiek sulėtėja, nes plieskiant vasaros saulei žmogus darosi ne toks aktyvus. Beveik visi atsipūtę vasarą, rudenį su dviguba energija kimba į darbus. Šį rudenį Lazdijų rajono savivaldybės tarp visos eilės darbų laukia keli itin svarbūs.

Surinkti turinį