Judėjimas – tai sveikata

Judėjimas – tai sveikata
Nuo vaikystės girdime, jog judėjimas – tai sveikata. Tačiau ne visuomet surandame laiko ir noro užsiimti fizine veikla. Vaikams fizinis aktyvumas užtikrina sveiką augimą ir vystymąsi, gerą savijautą, nervų sistemos veiklą, taip gerėja mokymosi rezultatai.
Suaugusiems leidžia nepervargstant atlikti kasdienines užduotis. Pagyvenusiems, senyvo amžiaus žmonėms pakankamas fizinis pajėgumas – galimybė džiaugtis laisvalaikio pramogomis ir kartu išlaikyti socialinį aktyvumą. Gerėjančios gyvenimo sąlygos, technologinis progresas lemia fizinio aktyvumo mažėjimą. Fizinis neaktyvumas tapo pasaulinės visuomenės sveikatos problema. Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, dėl fizinio aktyvumo stokos kasmet pasaulyje miršta apie 3,2 milijono žmonių, daugelyje Europos šalių daugiau kaip pusė gyventojų turi antsvorio, o apie 20–30 proc. jų – nutukimą. Fizinis pasyvumas yra vienas pagrindinių lėtinių neužkrečiamų ligų rizikos veiksnių. Tyrimais įrodyta, jog fizinis pasyvumas yra ankstyvojo mirtingumo, širdies ir kraujagyslių sistemos ligų, II tipo cukrinio diabeto, osteoporozės, kai kurių vėžio formų (gimdos, prostatos, gaubtinės žarnos)  ligų rizikos veiksnys. Dėl fizinio aktyvumo stokos mažėja žmogaus darbingumas, gyvybingumas, prastėja nuotaika, blogėja centrinės nervų sistemos veikla.
Fizinis aktyvumas nėra kažkas, ko žmogus negali atlikti. Juk nereikia priverstinai bėgti maratono ar valandų valandas plušėti sporto salėje. Paprasčiausiai reikia tik neatidėlioti ir pradėti. Jei darbe dirbate daugiau protinį, sėdimą darbą, reikia surasti laiko pasimankštinti, pajudėti. Mažiau laiko praleiskite prie televizoriaus ar kompiuterio. Išnaudokite pėsčiųjų bei dviračių takus ir pasirinkite trumpus pasivaikščiojimus ar pasivažinėjimą dviračiu. Aktyviai žaiskite su vaikais. Reikia prisiversti užsiimti fizine veikla tiek namuose, tiek darbe bei mokykloje. Vasarą galite   eiti į žygius, maudytis upėse ar ežeruose, plaukioti  baidarėmis,  važinėti dviračiu ar riedučiais, sportuoti lauko aikštelėse, grybauti  ir uogauti, dirbti sodo darbus, vedžioti savo augintinį. Puikus aktyvus poilsis yra šiaurietiškas vaikščiojimas. Tokiu būdu galite vaikščioti ir žiemą, ir vasarą. Gryname ore praleistas laikas ir fiziniai pratimai grūdina organizmą, teigiamai veikia kaulų, raumenų ir nervų sistemas.
Aktyvus laisvalaikis – tai galimybė daugiau laiko praleisti su šeima, susirasti draugų, bendraminčių ir, svarbiausia, stiprinti savo sveikatą ir fizinį pajėgumą. Kad gerai jaustumėmės, būtume sveikesni, neužtenka tik kartas nuo karto pabėgioti, pasivažinėti dviračiu ar pan. Atsižvelgiant į PSO rekomendacijas, suaugusieji fiziškai aktyvūs turi būti bent 30 min. per dieną didesnę dalį savaitės dienų, o geriausiai – kasdien. Vaikai – ne mažiau kaip 60 min. Todėl užsibrėžkite tikslą sportuoti, būti fiziškai aktyvūs ne mažiau, kaip rekomenduoja PSO, neatidėlioti ir pradėti sportuoti šiandien. Net kasdienė namų ruoša mus priverčia pajudėti. Nepatingėkite ir daugiau pasportuokite laisvalaikiu. Tegul aktyvūs fiziniai užsiėmimai tampa jūsų nuolatiniu mėgstamu hobiu. Aktyviai praleidę laisvalaikį, su kita nuotaika ir jėgomis sugrįšite į darbą ar į mokslus. Puiki nuotaika ir fizinė savijauta suteiks daugiau jėgų ir energijos dirbti bei mokytis, didins pasitikėjimą savimi!
Lazdijų rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistai rekomenduoja būti fiziškai aktyviems ne tik mokiniams, bet ir visiems rajono gyventojams. Rajone organizuojamos varžybos, akcijos, įvairūs žygiai, mankštos. Aktyviai buvo paminėta ir gegužės mėnesį švenčiama Judėjimo sveikatos labui diena. Minint šią dieną Lazdijų rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro darbuotojai gegužės 16 dieną inicijavo akciją ,,Judėkime savo sveikatos labui“. Akcija prasidėjo ryte Lazdijų socialinių paslaugų centre, kur biuro sveikatos stiprinimo specialistės šios įstaigos darbuotojams vedė 15 minučių mankštą, vėliau mankšta buvo vesta AB ,,Kauno Baltija“ Lazdijų siuvimo baro darbuotojoms. Dar vėliau mankštintis buvo pakviesti rajono savivaldybės administracijos darbuotojai. Labai džiugu, kad mankštoje dalyvavo rajono savivaldybės meras, administracijos direktorius, administracijos direktoriaus pavaduotoja, skyrių vedėjai, pavaduotojai, specialistai. Po mankštos  dalyviai pripažino, kad keliolikos minučių mankšta darbo vietoje pagerino nuotaiką ir bendrą savijautą.
 
Straipsnį parengė:
Aušra Dainauskienė,
Lazdijų rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro
sveikatos stiprinimo specialistė

Komentarai

Rašyti komentarą

Šis laukelis yra nebūtinas. Tačiau jeigu įvesite, jis bus laikomas privatus ir nerodomas viešai.
Emocijos
:)|(:(:beer::bigsmile:$)8)J):davie:>):glasses::D:love::X:~:O:8):steve::p;)
CAPTCHA
Šis klausimas yra skirtas nustatyti ar tai tikras lankytojas ir apsaugo nuo automatinių šlamsto pranešimų.
Vaizdinė CAPTCHA užduotis
Įrašykite simbolius iš paveikslėlio.