Pavasario darbas Nr. 1 – kelių greideriavimas – prasidės netrukus

, Sigita Vaitkevičė
Pavasario darbas Nr. 1 – kelių greideriavimas – prasidės netrukus

Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Salatka.

Rajono gyventojams, ypač gyvenantiems vienkiemiuose, nuo regioninių kelių nutolusiuose kaimuose, pati aktualiausia šiuo metu problema – prasti, duobėti, provėžoti keliai. Dėl to prašymai remontuoti konkretų kelią į rajono savivaldybę atkeliauja labai dažnai. Ne tik raštu, bet ir nemokama anonimine aptarnavimo telefonu linija. Kaip redakcijai sakė rajono savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Salatka, telefonu paskambinę žmonės dažnai ne tik faktą praneša, bet ir lieja savo emocijas. Per praėjusius metus dėl prastų, neišvažiuojamų kelių į savivaldybę kreipėsi per 80 rajono gyventojų: gautas 51 prašymas raštu, užregistruota 30 gyventojų, skambinusių telefonu. Šiemet vien per 3 šių metų mėnesius jau gautas 21 gyventojo prašymas, vienas gyventojas dėl prastų kelių skambino telefonu. 
Šia gyvybiškai svarbia rajono žmonėms tema „Dzūkų žinių“ redakcija kalbėjosi su rajono savivaldybės administracijos direktoriumi Gintautu Salatka. 
 
– Sakykite, ar iš tiesų, kaip viešai deklaruoja kai kurie politikai, mūsų rajono keliai yra prastesni nei gretimose savivaldybėse? Kas lėmė tokią kelių būklę? Kodėl šiemet tiek daug nepatenkintų? O gal gyventojai neteisūs – skundžiasi be pagrindo?
– Pagrindas būti nepatenkintiems tikrai yra. Tačiau jų nepasitenkinimo priežastys turi labai objektyvų pagrindą: praėjusieji metai – vasara, ruduo, o ir šių metų žiema – buvo itin lietingi. Net vyresniojo amžiaus žmonės sako nebeprisimenantys, kada per metus tiek yra liję. Ne tik keliai – apsemti pasėliai, gyvenamųjų namų rūsiai. Lijo net ir tuomet, kai jau seniai turėjo snigti ir būti pašalę... Visa tai kelių būklę labai pablogino. Dar viena priežastis – itin vėlavo žiema. Minusinė temperatūra Lietuvą pasiekė tik sausio viduryje, o rimčiau pašalo tik vasario mėnesį. Tai reiškia, kad automobiliai važinėjo šlapiais, patižusiais kelias ir juos dar labiau gadino. Tokia situacija yra visoje Lietuvoje, vietinės reikšmės keliai, kuriais rūpinasi savivaldybės, visuose aplinkiniuose rajonuose labai panašūs. O viešos mūsų rajono politikų kalbos apie tai, kad pas mus blogiausia situacija, kad niekas keliais nesirūpina net pavasariui atėjus, tik dėl pasigarsinimo, pasirodymo, kad jie dirba...
 
– Tačiau jie kalba tiesą – iki šiol rajono kaimų keliuose neteko matyti nė vieno greiderio. O situacija kai kuriuose kaimuose – apverktina. Yra kelių, kuriais lengvieji automobiliai tikrai negalėtų išvažiuoti...
– Tie, kurie bent kiek išmano apie kelių greideriavimą, tikrai nesiūlys to daryti žiemą, kol dar įšalusi žemė. Taip tik dar labiau pablogintumėm situaciją. Ir pas mane šią žiemą buvo užėjęs vienas toks garsiai šaukiantis politikas, sako, reikia greideriuoti. Tačiau kai jam pasakiau, jog galima greideriuoti dabar, tačiau pavasarį dėl to paties kelio tegul nesikreipia, iškart savo pasiūlymo atsisakė. Nes ir jis supranta, kad greideriuoti kelių žiemą negalima.
Pagal tai, kad orai šiomis dienomis staiga atšilo, galima prognozuoti, kad ir kelių tvarkymo darbus netrukus pradėsime. Galiu rajono žmones užtikrinti – tikrai niekas specialiai nedelsia ir nesistengia išvengti šio darbo, tačiau norime, kad jis būtų atliktas kiek įmanoma kokybiškiau. O kokybiškai šio darbo atlikti neįmanoma be tinkamų orų – keliai turėtų būti gerokai pradžiūvę, o svarbiausia – visiškai išėjęs įšalas. Kelius, kuriuos būtina tvarkyti, parenka seniūnijos. Tik nuo seniūno priklauso ir prioritetai, kuriuos kelius reikia greideriuoti pirmiausia. Žinoma, į vienkiemį vedančio keleto kilometrų kelio, kuriuo retai kas važinėja (ir dėl to tas kelias neblogas), negreideriuosime. Pirmumą seniūnijos teikia tiems keliams, kuriais važinėja mokykliniai autobusai, kur didesni automobilių srautai. 
 
– Šį pavasarį teko matyti itin sugadintų kelių, kuriais, kaip matyti iš provėžų, yra važinėjusi sunkesnė technika. O kas tokius kelius remontuos – juk tam reikalingos nemažos lėšos?
– Kai kuriuos kelius taip išvažinėja ūkininkai. Juos suprantame, nes darbų – mėšlo išvežimo, pašaro atvežimo ar panašių – atidėti negalima. Tačiau jie yra įpareigoti sugadintus kelius sutvarkyti, nuolat juos prižiūrėti. Turime gerų pavyzdžių, kai ūkininkai, naudojantys vieną kelią, kooperuojasi ir jį tvarko: greideriuoja, žvyruoja. Tačiau yra pasitaikę, kai sugadinę kelią atėjo reikalauti, kad savivaldybė jį tvarkytų... Noriu priminti, jog už kelių sugadinimą yra numatyta ir administracinė atsakomybė. Kelius savo seniūnijoje prižiūrėti, perspėti tuos, kurie juos gadina, kurie privalo  suremontuoti, yra seniūno pareiga. Daug žalos mūsų keliams padaro ir miškovežiai, kurių judėjimą taip pat privalo kontroliuoti seniūnas. 2016 metų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakyme „Dėl apvaliosios medienos gabenimo ir sandėliavimo“ yra nustatytas laikotarpis, kuriuo metu gabenant apvaliąją medieną savivaldybės teritorijoje esančiais vietinės reikšmės keliais yra ypač didelė kelių sugadinimo tikimybė, – kasmet nuo spalio 1 d. iki gegužės 1 d. Medienos vežėjas privalo informuoti seniūnijos, kurioje yra apvaliosios medienos pakrovimo vieta, seniūną ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki numatyto medienos gabenimo pateikdamas raštu, faksu ar elektroniniu paštu informacinį specialios formos pranešimą. Jame vežėjas taip pat įsipareigoja, jog, sugadinęs kelią, jį ne vėliau kaip per 1 mėnesį suremontuos.
O tuos, kuriems kol kas reikia važinėti negreideriuotais keliais, prašau dar šiek tiek palūkėti – jei tik orai leis ir žemė nebebus įšalusi, darbus pradėsime jau kitą savaitę.

Komentarai

Rašyti komentarą

Šis laukelis yra nebūtinas. Tačiau jeigu įvesite, jis bus laikomas privatus ir nerodomas viešai.
Emocijos
:)|(:(:beer::bigsmile:$)8)J):davie:>):glasses::D:love::X:~:O:8):steve::p;)
CAPTCHA
Šis klausimas yra skirtas nustatyti ar tai tikras lankytojas ir apsaugo nuo automatinių šlamsto pranešimų.
Vaizdinė CAPTCHA užduotis
Įrašykite simbolius iš paveikslėlio.