VšĮ Lazdijų savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro direktorius Jonas Stankevičius: „Svarbiausia — pacientas“

VšĮ Lazdijų savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro direktorius Jonas Stankevičius: „Svarbiausia — pacientas“

VšĮ Lazdijų savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro direktorius Jonas Stankevičius.

Praėjo jau mėnuo, kai viešajai įstaigai Lazdijų savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centrui vadovauja 27 metų Jonas Stankevičius. Jaunas specialistas laimėjo rajono savivaldybėje vykusį konkursą, užėmė šios sveikatos įstaigos vadovo postą ir pakeitė žinomą medikę Leonorą Patašienę.
J. Stankevičius sutiko atsakyti į „Dzūkų žinių“ klausimus, atskleisti, kodėl jis apsisprendė užimti  šios sveikatos įstaigos direktoriaus postą, pasidalino mintimis apie šios įstaigos veiklą, struktūrą, problemas, su kuriomis susiduria kasdien.
 
– Esate jaunas diplomuotas teisės specialistas, baigęs Mykolo Romerio universitetą ir įgijęs administracinės teisės magistro laipsnį. Prieš tai turėjote gerą darbą – dirbote juristu Marijampolės rajono savivaldybėje. Kodėl visgi nusprendėte grįžti į Lazdijus, siekti šios įstaigos vadovo posto?
– Visų pirma norėjau dirbti tėviškėje, kur gimiau, augau mokiausi, kur turiu daug draugų, pažįstamų, giminių. Ši aplinka man artimesnė ir mielesnė, todėl čia smagiau dirbti. Mano apsisprendimą nulėmė ir tai, kad labai noriu dirbti savo rajono žmonių labui, padėti rajono gyventojams mažinti sergamumą ir mirtingumą, siekti, kad medicinos paslaugos būtų arčiau žmonių, lengviau prieinamos kiekvienam, būtų teikiamos kokybiškesnės paslaugos, didinant pacientų pasitikėjimą sveikatos priežiūra ir t. t. Taip pat tai nulėmė ir pasikeitę teisės aktai, jog dabar sveikatos įstaigoms gali vadovauti vadybinį, ekonominį, teisinį išsilavinimą turintys specialistai. Kadangi tokį turiu, tai ir nusprendžiau pabandyti dirbti šioje srityje. Pažiūrėsim, kaip seksis. Beje, prieš kurį laiką man buvo siūloma užimti ir Lazdijų ligoninės vyr. gydytojo pavaduotojo postą, tačiau tuomet tokio pasiūlymo atsisakiau. 
 
– Vadovauti tokiai medicinos įstaigai nėra lengva. Reikia laiko ir pastangų perprasti struktūrą, medicinos įstaigų veiklą reglamentuojančius įstatymus. Kaip Jus naujame poste sutiko kolektyvas, kokia situacija buvo šioje įstaigoje, kokias problemas ir uždavinius teko spręsti?
– Kolektyvas sutiko šiltai, iš karto pastebėjau, kad tai labai vieningas, darbštus kolektyvas, nuoširdžiai atsidavęs pacientams. Paskirtas į šias pareigas minėjau, kad staigių permainų nedarysiu, visų pirma stengsiuosi detaliai išanalizuoti esamą situaciją ir tik tuomet priimti sprendimus. Mūsų   medicinos personalas dirbti su pacientais turi geras sąlygas – patalpos geros ir yra visa reikalinga medicininė įranga. Tikiuosi, padedant rajono savivaldybei jos įsigysime dar naujesnės. Jau mąstome, kaip įsigyti ankstyvosios ligų diagnostikos įrenginį, kuriuo galima būtų ištirti paciento pirmuosius ligos simptomus ir iš karto pradėti jį gydyti. Juk labai svarbu užčiuopti ligos pradžią. Mūsų centre dirba 10 gydytojų, 9 slaugytojos, iš viso su aptarnaujančiu personalu ir administracija įstaigoje dirba 35 darbuotojai. Mums priklauso Veisiejų ir Lazdijų ambulatorijos, kuriose dirba šeimos gydytojai, ginekologai, odontologai, chirurgai, bendrosios praktikos slaugytojai. Norėčiau pabrėžti, kad Veisiejų ambulatorija neatsilieka nuo Lazdijų, ten turime beveik tiek pat pacientų, dirba aukštos kvalifikacijos, nuoširdūs, pacientams atsidavę darbuotojai. Taip pat veikia   Kapčiamiesčio bendrosios praktikos gydytojo kabinetas, Gudelių, Avižienių, Varviškės, Viktarinos, Dainavos medicinos punktai. Kapčiamiesčio gyventojų prašymu ateityje žadame vėl teikti odontologines paslaugas. Esame numatę plėsti įstaigos veiklą, teikti kokybiškesnes paslaugas, įsigyti daugiau medicininės įrangos. Tiek Lazdijuose, tiek Veisiejuose turime naujus echoskopus, kuriais galime teikti išsamias ginekologines paslaugas moterims bei apžiūrėti kitus pacientus, turinčius sveikatos sutrikimų. Apie problemas. Visų pirma, mūsų įstaiga yra vienintelė rajone ne privati, o valstybinė, todėl mūsų darbuotojai turi stengtis dar geriau dirbti, kad išsilaikytų. Konkurencija medicinos srityje yra milžiniška. Galiu pasakyti, kad pradėjus dirbti finansinė šios įstaigos situacija nebuvo lengva, nes praeiti metai buvo nuostolingi. Dabar mano uždavinys tuos nuostolius sumažinti, optimizuoti situaciją. Aš manau, kad anksčiau nebuvo skirta daugiau dėmesio šios įstaigos teikiamų paslaugų viešinimui – pacientams trūko informacijos apie mokamas ir nemokamas paslaugas, pacientai nežinojo, kad būtent mūsų įstaiga yra vienintelė valstybinė įstaiga rajone, teikianti asmens pirminės sveikatos priežiūros paslaugas. Mažai buvo reklamos, darbo su pacientais. Gal todėl daugiau klientų prisirašydavo prie privačių medicinos įstaigų. Dabar siekiame šį darbą atnaujinti, kad klientų daugiau prisirašytų prie mūsų įstaigos. Taip pat siekiame, kad prie mūsų aukštos kvalifikacijos, patyrusių medikų komandos prisijungtų daugiau sveikatos priežiūros specialistų.
 
– Dar pakalbėkim apie pacientus, kuriems Jūsų vadovaujama įstaiga teikia gydymo, sveikatos priežiūros paslaugas, konsultuoja. Kiek jų turite? Juk už pacientams teikiamas paslaugas gaunate pinigus iš ligonių kasų.
– Taip, jūs teisūs. 90 procentų lėšų mes uždirbame ir gauname iš ligonių kasų už prisirašusių prie mūsų įstaigos pacientų aptarnavimą. Dabar prisirašusiųjų prie mūsų įstaigos yra apie 3500. Jų skaičius nuolat didėja, nes tam skiriame daug dėmesio. Kuo daugiau prisirašusiųjų prie mūsų įstaigos turėsime, tuo daugiau gausime lėšų savo bazės atnaujinimui, įrangos įsigijimui, darbuotojų atlyginimų padidinimui. Mums pacientai yra svarbiausi. Todėl labai svarbu kuo kokybiškiau juos aptarnauti, išsikovoti gerą įstaigos vardą. Ką darome, kad tai pasiektume. Visų pirma, pas mus vyksta darnus bendradarbiavimas tarp slaugytojo ir gydytojo, pas mus nėra eilių, pas gydytoją pacientas gali greitai patekti. Visi tyrimai ir procedūros atliekami iškart po gydytojo konsultacijos, skubiai, pacientui laukti nereikia. Pacientas užsiregistruoti pas gydytoją gali iš anksto elektroniniu paštu, telefonu arba atvykęs į mūsų įstaigą. Taigi, norime, kad mūsų klientai kuo greičiau gautų paslaugą tokią, kokios jie nori, ir negaištų laiko eilėse. Norėčiau paraginti visus Lazdijų rajono gyventojus prisirašyti prie mūsų įstaigos. Norint tapti VšĮ Lazdijų pirminės sveikatos priežiūros centro pacientu, asmuo privalo registratūrai pateikti asmens dokumentą bei užpildyti nustatytos formos prašymą, atvykęs į mūsų registratūrą adresu Kauno g. 8, Lazdijai,  V. Montvilos g. 22A, Veisiejai, arba Liepų g. 11, Kapčiamiestis.
 
– Kokios šiuo metu ligos kankina mūsų rajono gyventojus, kokias profilaktines programas vykdote?
– Padidėjęs sergamumas kraujagyslių, širdies ligomis, ypač dabar žmonės pradėjo sirgti peršalimo ligomis, viršutinių kvėpavimo takų uždegimais ir t. t. Noriu pabrėžti, kad įstaiga vykdo nemokamas profilaktines programas – gimdos kaklelio, krūties, storosios žarnos, priešinės liaukos vėžio, širdies ir kraujagyslių ligų ir kitas. Kviečiu visus pasitikrinti pagal šias programas, taip pat ir pasiskiepyti nuo gripo nemokama vakcina. Jos dar turime. Kiekvienas žmogus turėtų kuo daugiau dėmesio skirti savo sveikatai, nuolat tikrintis ir nelaukti, kol liga užklups. Ir tuo norėčiau priminti, kad kiekvienas rajono gyventojas vieną kartą per metus turi pasitikrinti sveikatą ir atlikti nemokamus priklausančius tyrimus.
 
– Šalies medicinos darbuotojai nėra patenkinti atlyginimais. Yra įteikę peticiją Vyriausybei bei ruošiasi streikuoti.
– Taip, medikų atlyginimai nėra dideli. Mūsų įstaigos darbuotojų, neatskaičius mokesčių, vidutinis atlyginimas yra 1300 eurų, norėtųsi, jog jie gautų daugiau. Tačiau tai didele dalimi lemia ir šalies ekonominė situacija. Norisi tikėti, kad atlyginimai ateityje šiek tiek augs. Aš ir mano vadovaujamos įstaigos darbuotojai stengiamės, kad kuo daugiau pacientų naudotųsi mūsų teikiamomis paslaugomis, didėtų prisirašiusių klientų prie mūsų įstaigos skaičius, nes mūsų įstaigos didžiausias turtas yra pacientai, kurie patiki mums juos gydyti ir prižiūrėti sveikatą. Todėl turime jausti ir didelę atsakomybę.   
 
– Ačiū už pokalbį. Sėkmės darbe.
 
Kalbėjosi Kęstas Sukackas

Komentarai

Rašyti komentarą

Šis laukelis yra nebūtinas. Tačiau jeigu įvesite, jis bus laikomas privatus ir nerodomas viešai.
Emocijos
:)|(:(:beer::bigsmile:$)8)J):davie:>):glasses::D:love::X:~:O:8):steve::p;)
CAPTCHA
Šis klausimas yra skirtas nustatyti ar tai tikras lankytojas ir apsaugo nuo automatinių šlamsto pranešimų.
Vaizdinė CAPTCHA užduotis
Įrašykite simbolius iš paveikslėlio.