Lietuvoje be Nacionalinio operos ir baleto teatro, muzikinių spektaklių pastatymais užsiima ir didžiųjų šalies miestų muzikiniai teatrai. Kol kas daugiausiai įvairių atsiliepimų yra sulaukę du baletai – tai „Dezdemona“ ir „Arlekino milijonai“. Kur ir kada Lietuvoje vyksta naujausi baleto pastatymai, informacijos ieškokite interneto portale: https://pickvibe.lt/p/renginiai/baletas.
Apie ką pasakoja baletas „Dezdemona“?
Kauno valstybiniame muzikiniame teatre pastatytas A. Šenderovo baletas „Dezdemona“. Jį pastatė režisierė ir choreografė Anželika Cholina. Ši menininkė pasistengė, kad baleto žiūrovai pajustų muzikos ir šokio sandūros harmoniją.
Šviesaus atminimo kompozitoriui šio baleto muzikos bangas padėjo išjudinti to paties pavadinimo Šekspyro dramoje aprašytos begalinės aistros, kur šalia meilės jausmo vienoje gretoje šliejasi bukas savanaudiškumas, nesugebėjimas tikėti kitu žmogumi, kuo visada sugeba pasinaudoti tokie beširdžiai veikėjai kaip Jagas.
Kokiu baleto spektakliu mėginama pasipriešinti „baleto cirkui“?
Iš Ukrainos atvykęs choreografas A. Ratmanskis labai nemėgsta tuščio manieringumo balete, kai šokėjai varžosi tarpusavyje, kuris iš jų aukščiausiai sugebės iškelti virš galvos koją arba kuris sugebės daugiausiai kartų apsisukti pašokę į orą.
Todėl protestuodamas prieš tokį tuščią baletinį maivymasi Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre ryžosi pastatyti baletą „Arlekino milijonai“. Choreografo nuomone, būtina į baletą sugrąžinti pantomimą, kuri iš paprastų šokėjų sukuria tikrus artistus.
Kuo ypatingas baletas „Arlekino milijonai“?
Balete „Arlekino milijonai“ kartu su profesionaliais šokėjais dalyvauja trisdešimt Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus auklėtinių, tad galime pasidžiaugti, jog šalyje jau auginama sėkminga naujojo baleto karta.
Pačiame balete nėra užslėpta kažkokių ypatingų filosofinių pastebėjimų, daugialypių prasmių. Tad jį drąsiai galima vertinti kaip smagią pramogą, kurioje daugiausiai žavesio suteikia šokantys vaikai. Pirmojoje baleto dalyje naudojama labai daug pantomimos elementų. Balete labai daug komiškos vaidybos, atitinkančios renesanso laikų itališkąjį Commedia dell`arte stilių, mažiau klasikinio šokio elementų.
Trumpai tariant, šiame balete apstu klounados požymių, todėl žiūrovai turi daugybę progų gardžiai pasijuokti, stebėdami tai kas dedasi scenoje. Tai tarsi akibrokštas tiems, kurie balete mėgaujasi tuščiais baletiniais triukais ir jame nemato gyvojo gyvenimo.