Dzūkų žinios

Vilduja“ istorinių automobilių ralio dalyviai varžėsi Lietuvos ir Lenkijos keliais

Dalintis:
Ralio bendrosios įskaitos ir Youngtimer klasės nugalėtojai.

Kartu su dzūkų tradicine, daugiau nei du dešimtmečius gyvuojančia „Pasienio fiestos“ švente startavo ir finišavo VšĮ „Saugus ratas“ rengiamas „Vilduja“ istorinių automobilių ralis.

Šiemet istorinių automobilių mėgėjai varžėsi net dvi dienas, per kurias turėjo įveikti rekordiškai ilgą 300 km maršrutą, nusitęsusį vaizdingų dviejų kaimyninių šalių pasienio keliais.

Pergalę šventė Lazdijuose

Startavę „Pasienio fiestos“ festivalio atidaryme ir apsukę ratą Seinų, Punsko, Alytaus ir kitų vietovių keliais lenktynininkai suskubo į šventės finišą Lazdijuose, kur išsidalijo apdovanojimus.

Kaip ir pernai, taip ir šiemet istorinių automobilių ralį pergalingai užbaigė gausiausių ovacijų susilaukę ralio bendrosios įskaitos ir Youngtimer klasės nugalėtojai Ramūnas Žilionis ir Linas Žvinakevičius, vairavę britų gamybos grynakraujį „MG B GT Sebring“, be kitų apdovanojimų išsivežę ir pagrindinį prizą – naujas „Goodyear“ padangas.

„MG B GT Sebring“, kuriuo važiavo ralio laimėtojai, buvo specialiai sukurtas 1967 m. Didžiojoje Britanijoje labai populiarioms Sebringo 12 val. lenktynėms. Šį automobilį buvo pamėgę ir princas Čarlzas (dabar karalius Karolis III), ir dainininkas Stingas.

„Pasibaigęs „Vilduja“ istorinių automobilių ralis ir jame iškovota pergalė nebuvo lengvi, – po finišo sakė R. Žilionis. – Nauja organizatorių pasiūlyta laiko skaičiavimo sistema tapo nemenku iššūkiu, o dar didesnių keblumų sukėlė pirmąją dieną pliaupęs lietus, dėl kurio daugelis kelių tapo slidžiais.

Antrąją dieną teko įveikti tikrą iššūkį, kai buvo užsidegę automobilio elektros laidai, tačiau su problema pavyko sėkmingai susidoroti, o visus dviejų dienų vargus atpirko itin maloniai mus sutikę svetingi dzūkai, „Pasienio fiestos“ dalyviai“.

Antrąją vietą Youngtimer (iki 1990 m pagaminta originali automobilinė technika) klasėje su BMW 535i iškovojo Donatas Urbanavičius su Evelina Žvinakevičiūte, pranokę trečiuosius prizininkus šiauliečius Donatą Devenį su Dariumi Ambložiejumi („Volkswagen Scirocco“).

Trečiuoju nugalėtojų pakylos laipteliu šiauliečių duetas tenkinosi ir pernai vykusiame ralyje.

Senesnių, Oldtimer klasėje, kuriai priskiriami iki 1980 m. gamybos išsaugoti arba atstatyti, išlaikant autentišką išvaizdą bei konstrukciją, nenaudojami kasdieninėms kelionėms automobiliai ir motociklai, kurie gali būti vertinami kaip techninis ar kultūrinis paveldas, nugalėjo Domantas ir Gabrielė Kaminskai, vairavę „Volkswagen Karmann Ghia Coupe“.

Beje, su šiuo automobiliu Andrius Vaitekūnas su Pauliumi Beniušiu debiutavo ir šių metų Monte Karlo ralyje.

Andrius dalyvavo ir „Vilduja“ istorinių automobilių ralyje, tačiau lenktyniavo tik pirmąją dieną, o antrąją vairą patikėjo Domantui su Gabriele, kurie su Andriumi džiaugėsi nugalėtojų titulu.

Antri šioje klasėje buvo Rolandas su Birute Setkauskai („Volvo Amazon“), o trečiąją vietą iškovojo Raimundas ir Rasa Juravičiai, vairavę egzotiškąjį „Cadillac Fleetwood“.

Skirtingi pomėgiai, skirtingi prioritetai

Ne dažnos automobilių sporto varžybos gali didžiuotis turėdamos net du Monte Karlo ralio dalyvius.

Paklaustas ar ne per lengvas šis žygis pietinės Lietuvos ir Lenkijos pasienių keliais lyginant su egzotiškuoju Monaku, A. Vaitekūnas sakė, jog yra nemažai ir panašumų, o kiekvienas šių ralių – savotiškai įdomus ir nepakartojamas, teikiantis vertingos patirties.

„Mūsų ekipažui, kaip ir ankstesnėse tokiose varžybose, labai patiko slalomai, tikslaus važiavimo ir kitos rungtys, tačiau kiek silpniau jautėmės spręsdami pažintinės viktorinos klausimus, – sakė Andrius. – Tačiau tai mūsų problemos, o šis ralis labai praturtino pažintimis su įdomiais žmonėmis, verta pastebėti ir gerą renginio organizaciją.

Belieka tik džiaugtis, kad „Saugus ratas“ nepamiršta istorinės technikos entuziastų ir tęsia tokių lenktynių tradiciją. Būtų dar šauniau, kad tokie senų automobilių raliai vyktų po 3-4 kartus metuose“.

Nuolatinis šių ralių dalyvis, dujų įrangą montuojančios ir ja besirūpinančios įmonės „Vilduja“ vadovas Tadas Vitkevičius, šiemet irgi varžęsis Monte Karlo ralyje, į Lazdijus atsivežė ne tik Alpių serpantinuose kovinį krikštą gavusį SAAB 96 V4, bet ir naują šturmaną – Vėjūną Toleikį.

Šis duetas buvo antras įdomioje „Vilduja“ slalomo rungtyje, o jų raudonas, egzotiškas SAAB traukė žiūrovų akį.

Tačiau daugelis jų žvalgėsi jau įprasto, bene daugiausia simpatijų susilaukusio ZAZ 965, su kuriuo Tadas kartu su Feliksu Krivickij dalyvavo daugelyje panašių renginių.

Ir rado. Valstybine simbolika papuoštas mažytis „kupriukas“ neliko tūnoti garaže, nes T. Vitkevičius jį patikėjo Laimonui ir Dainorai Malakauskams, kurie džiugino žiūrovus jiems skirtuose etapuose.

„Vilduja“ istorinių automobilių ralis tapo debiutiniu tikram bekelės vilkui Merkiui Saukevičiui,

šįkart įsitaisiusiam šturmano krėsle, o vietą prie vairo užleidusiam dar vienam ralio debiutantui Mantui Bernickiui.

Daugelį nustebino jų pasirinktas įspūdingas 1993 m. gamybos Youngtimer klasės „Mercedes Benz SEL W140 V12“, kurio ratus suka net dvylikos cilindrų benzininis variklis.

Ir pačius debiutantus šiek tiek gąsdino įspūdingas „banginis“, švelniai tariant ne itin tinkantis, ypač slalomo rungtims.

„Kadangi tai buvo mūsų debiutas istorinių automobilių raliuose, šiam faktoriui neteikėme itin daug dėmesio, – sakė M. Saukevičius. – Visų pirma rūpėjo pajusti renginio dvasią ir pergalės jame sudedamąsias dalis, o jau paskui… Žinoma, ne visoms rungtims tiko mūsų automobilis, tačiau greituose slalomuose, tokiuose kaip Veisiejuose, mes važiavome visai šauniai“.

Beje, suteikdami vienodas galimybes visiems ralio dalyviams, vieną slalomą organizatoriai pasiūlė įveikti vienu ir tuo pačiu „Toyota MR2“ automobiliu.

M. Saukevičių, automobilių sportą pažįstantį ne iš nuogirdų, nustebino tiksli kelio knyga, kurios jis net nesitikėjęs rasti tokiose varžybose ir kuriai iki tobulybės, esą, pristigo labai nedaug.

Ir itin draugiška, nesavanaudiška atmosfera, kurios kitose varžybose tektų gerokai paieškoti.

„Mes, debiutantai, pasiteiravę kolegų ar renginio organizatorių kokių smulkmenų, sulaukdavome išsamiausių paaiškinimų, – prisiminė M. Saukevičius, kurį itin sudomino ne tik sportinė, bet ir edukacinė renginio dalis. – Šis aspektas, sakyčiau, tobulai pritaikytas šeimai ir jaunoms poroms, ieškančioms atsakymų į viktorinos klausimus pradedant vaizdingą dzūkų kraštą supančių ežerų pavadinimais ir baigiant maldos paslaptimis“.

Didelė našta pavaldi tik daugeliui rankų

Įteikęs apdovanojimus nugalėtojams ir prizininkams ralio organizatorius, VšĮ „Saugus ratas“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas akcentavo, jog didelę naštą sutelktomis pastangomis įmanoma pakelti tik bendraminčių būriui.

„Kiekvieno jų indėlis, pradedant dujų įrangą montuojančia ir ja besirūpinančia įmone „Vilduja“ ar Lazdijų mere Ausma Miškiniene, šio krašto muziejininke Daiva Andriuškevičiene ar Lenkijoje susitiktu ir ralio dalyvius medumi apdovanojusiu Kampuočių kaimo ūkininku Juozu Pečiuliu, kuris savo lėšomis pastatė paminklą Kovo 11-ajai, ir kitais – svarus ir reikšmingas, įtakojęs gerą renginio atmosferą“, – sakė V. J. Vilūnas.

Nugalėtojams ir prizininkams įveiktą ralį dviejų respublikų pasienio keliais primins ne tik iškovotos vietos ar pelnyti originalūs prizai, bet ir specialiosios „Liqui Molly“ alyvos, geriausiai tinkančios būtent istorinės technikos motorams.

Dariaus KIBIRKŠČIO nuotraukos

Istorinių automobilių ralio spaudos centras – Viešųjų ryšių agentūra „Visus Bonus“

El./paštas juozas.mazeikis@gmail.com

Tel.+370 612 93662

Dalintis:

Rašyti komentarą

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite: