Dzūkų žinios

Per „Lietuvos geležinkelių“ ir policijos vykdomą akciją – traukinio ir traktoriaus kaktomuša Lazdijų rajone

Dalintis:

Ir pėstieji, ir vairuotojai puikiai žino, jog kirsti geležinkelį – padidintos rizikos žingsnis, o avarijos, susijusios su traukinio susidūrimu, būna labai tragiškos.

Praėjusį ketvirtadienį, rugsėjo 19 dieną, Lietuvoje prie geležinkelių pervažų vyko LTG grupės ir Policijos departamento organizuojama akcija, kurios metu visuomenė buvo raginama prisiminti pagrindines saugaus elgesio prie geležinkelių pervažų taisykles bei atkreipti dėmesį į galimus pavojus.

Tai, kad tokios akcijos yra labai reikalingos, įrodė ir tą pačią akcijos dieną įvykęs incidentas Lazdijų rajone, Budviečio seniūnijos Natalinos kaime.

Žurnalistai atvyko pirmieji

Ketvirtadienį, apie 15 valandą „Dzūkų žinių“ redakcija gavo pranešimą, kad Natalinos kaime esančioje pervažoje susidūrė keleivinis traukinys ir traktorius.

Į įvykio vietą skubiai išvyko „Dzūkų žinių“ korespondentai, kurie pirmieji užfiksavo šį incidentą.

Pervažoje stovėjo apgadintas traktorius, o už kelių šimtų metrų buvo sustojęs keleivinis traukinys, kuris taip pat per susidūrimą buvo šiek tiek aplankstytas.

Netrukus į įvykio vietą atvyko Alytaus VPK pareigūnai ir Lazdijų ugniagesiai gelbėtojai.

Atlikusi įvykio vietos apžiūrą, įvertinusi aplinkybes, policija pateikė oficialią informaciją apie šį įvykį.

Alytaus apskrities VPK atstovė Kristina Janulevičienė informavo, kad 15 val. 08 min. Lazdijų rajone, Būdviečio seniūnijos Natalinos kaime, pervažoje susidūrė keleivinis traukinys ir traktorius „New Holland“. Žmonės nenukentėjo. Įvykio aplinkybes aiškinasi policija. Pirminiais duomenimis, traktoriaus vairuotojas (gim. 1968 m.) nepraleido traukinio ir, važiuodamas per pervažą, su juo susidūrė. Traktoriaus vairuotojas buvo blaivus. Apgadintos abi transporto priemonės.

Ji taip pat informavo, jog pervaža, kur įvyko avarija, yra nereguliuojama šviesos signalais. Prie pervažos yra STOP ženklas, todėl, prieš kirsdami geležinkelio pervažą, vairuotojai privalo sustoti ir įsitikinti, jog ją saugu kirsti.

„Kadangi avarijos metu žmonės nenukentėjo, tai administracine tvarka bus baudžiamas Kelių eismo taisykles pažeidęs traktoriaus vairuotojas“, – sakė policijos atstovė.

Traukinys nukentėjo nežymiai

Redakcijos duomenimis, ši geležinkelio pervažą yra pavojinga tuo, jog iš vienos pusės auga daug medžių, kurie sustojusiesiems prie pervažos trukdo iš toliau pamatyti atvažiuojantį traukinį.

Bendrovės LTG Link komunikacijos partnerė Olga Malaškevičienė „Dzūkų žinioms“ pasakojo, jog šioje pervažoje su nesaugiai važiavusiu traktoriumi susidūrė „Lietuvos geležinkelių“ keleivinis traukinys Vilnius–Mockava.

„Per susidūrimą traukinys buvo šiek tiek apgadintas, tačiau galėjo toliau judėti. Dėl įvykio keleiviai keliasdešimt minučių vėlavo atvykti į Mockavą. Žinoma, tas pats traukinys paskui vėluodamas grįžo į Vilnių“,– sakė O. Malaškevičienė.

Paklausta apie per susidūrimą patirtus nuostolius, LTG Link atstovė sakė, jog nuostoliai minimalūs, šiek tiek nukentėjo traukinio priekis, bet LG meistrai greitai viską sutvarkė.

„Viskas sutvarkyta, šis traukinys sėkmingai kursuoja įvairiais maršrutais“, – sakė O. Malaškevičienė.

Vykdė prevencinę akciją

LTG grupės Saugos specialistai su policijos pareigūnais praėjusį ketvirtadienį akciją vykdė 18-oje geležinkelio pervažų. „Prasidėjus naujam mokslo bei darbų sezonui, intensyvėja kelių eismas ir padaugėja nesaugaus elgesio geležinkelyje atvejų: nesilaikoma saugaus atstumo nuo bėgių, jie kertami neteisėtai neleistinoje ar pavojingoje vietoje. Todėl visiems, kertantiems geležinkelį, norime priminti, kaip saugiai elgtis pervažose“, – sakė už geležinkelio infrastruktūrą atsakingos įmonės „LTG Infra“ vadovas Vytis Žalimas.

LTG grupės gyventojų apklausų rezultatai rodo, kad kertantieji geležinkelio bėgius dažniausiai neįvertina traukinio greičio ir svorio, jo galimybių sustoti. Priklausomai nuo traukinio greičio ir svorio, jo stabdymo kelias siekia nuo 500 metrų iki 2 kilometrų. Šiuolaikiniai traukiniai taip pat yra tylesni ir greitesni, todėl svarbu neprarasti budrumo.

Kertant geležinkelį, būtina prieš tai sustoti ir dėmesingai apsidairyti. Tai pat būtina paisyti įspėjamųjų ženklų bei signalų ir nemėginti pergudrauti saugos sistemų – pavyzdžiui, kirsti uždarytą pervažą tikintis, kad dar liko pakankamai laiko perbėgti ar pervažiuoti į kitą bėgių pusę, kol atvažiuos traukinys.

Lietuvos geležinkelio pervažose kasmet užfiksuojama apie 2000 įvairių Kelių eismo taisyklių pažeidimų, susijusių su netinkamais pervažų naudotojų veiksmais.
Per metus pervažose taip pat įvyksta apie 10 eismo įvykių, kuriuose žūsta 1–3 žmonės arba jie sunkiai sužalojami.
Naujausiais „Eurostat“ duomenimis, 2022 m. Europos Sąjungoje nelaimingų atsitikimų geležinkeliuose metu žuvo 808 žmonės, dar apie 600 buvo sužeista.
64,1 proc. žūčių įvyko dėl nesaugaus elgesio ant ar šalia bėgių, o 28,6 proc. – kertant pervažas.

Dalintis:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite: