Dzūkų žinios

Ateinantį rugsėjį rajone liks tik keturios mokyklos?

Dalintis:
Lazdijų r. savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo pareigas laikinai einantis D. Mockevičius.

Nuo praėjusių metų vidurio virusios diskusijos, pasipriešinimas ir nežinomybė dėl planuojamos rajono švietimo tinklo reformos perėjo į naują etapą. Šių metų pradžioje rajono valdžia oficialiai paskelbė Bendrojo ugdymo mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų 2016–2020 metų planą. Tiesa, šis planas savivaldybės tinklapyje išbuvo labai trumpai, dingo po dviejų dienų. Jo negalima surasti ir savivaldybės naujienų archyve, tačiau kai kam pasisekė – jie suspėjo su šiuo planu susipažinti ir net jį nusikopijuoti.
Plane juodu ant balto sudėliota mažesniųjų rajono mokyklų prijungimo prie trijų gimnazijų ir Šeštokų mokyklos schema. Paprastai tariant, visos mažesnės rajono mokyklos neteks savo savarankiškumo ir taps didžiųjų mokyklų filialais.
Apie planuojamą reformą kalbamės su Lazdijų rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo pareigas laikinai einančiu Daliumi Mockevičiumi.

– Kodėl šių ugdymo įstaigų optimizavimo reforma nebuvo įgyvendinta 2019 metais? Kokie bus nuostoliai dėl reformos nukėlimo? Kokios teigiamybės?
– Švietimas yra prioritetinė ir labai jautri sritis, tad skubotų sprendimų priimti neketinome ir neketiname. Mūsų tikslas ne reforma dėl reformos, o realūs ir naudingi pokyčiai švietimo bendruomenei. Dėl to atidžiai analizuojame esamą situaciją, perspektyvas, diskutuojame su švietimo bendruomene ir sprendimus ketiname priimti remdamiesi diskusijų metu išsakytais argumentais ir daugumos nuomone.

– Kokia šios reformos esmė?
– Planuojamos reformos tikslas yra sudaryti mokiniams geresnes sąlygas mokytis, siekti rezultatų ir užtikrinti geresnes sąlygas bei motyvuojantį darbo užmokestį mokytojams ir kitiems ugdymo įstaigose dirbantiems darbuotojams.

– Kiek darbuotojų sumažės įvykdžius reformą – kiek pedagogų bei kito personalo?
– Sprendimas dėl reformos nėra priimtas, tad atsakyti į klausimus, kiek darbuotojų sumažės ir ar sumažės, šiuo metu neturime galimybės.

– Koks efektas bus pasiektas įgyvendinus reformą?
– Pagrindinis mūsų tikslas – sudaryti sąlygas vaikams gauti kuo geresnį išsilavinimą nepriklausomai nuo to, kurioje rajono vietoje jie gyvena ir kurią mokyklą lanko.

– Ar prognozuojate, kaip pasikeis moksleivių skaičius 2020 metų rugsėjo 1 d.?
– Kad ir kaip būtų gaila, tačiau mokinių skaičius Lazdijų rajone nuolat mažėja. Nuo 2010 metų iki šių mokslo metų bendro ugdymo mokinių skaičius Lazdijų rajone esančiose ugdymo įstaigose sumažėjo trečdaliu. Šiais metais mokinių skaičius taip pat mažės. Prognozuojama, kad nuo šių metų rugsėjo 1 d. mokysis 2324 mokiniai, iš jų pagal bendrojo ugdymo programas – 1852 mokiniai, t. y. 48 mokiniais mažiau nei šiais mokslo metais. Dar kitais metais prognozuojamas skaičius – 2281 mokinys, iš jų pagal bendrojo ugdymo programas mokysis 1802.

– Kas pasirūpins dėl reformos darbo netekusiais ugdymo įstaigų darbuotojais?
– Kaip jau minėjome anksčiau, šiuo metu vyksta diskusijos ir jokie sprendimai nėra priimti. Taip pat atkreipiame Jūsų dėmesį, kad vykstant reformai skirsime daug dėmesio darbuotojams ir tikimės, kad, net jei ir pasikeistų sąlygos, jie turėtų galimybę dirbti rajone.

– Ar po reformos nenukentės ugdymo proceso kokybė?
– Esame įsitikinę, kad tiek ugdymo proceso kokybė, tiek mokinių pasiekimai ir mokymosi rezultatai pagerės, o mokytojų ir jų padėjėjų ir kitų darbuotojų atlyginimai padidės. Tai ir yra mokyklų tinklo pertvarkos vienas iš svarbiausių tikslų.

„Dzūkų žinių“ informacija

Dalintis:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite: