Lazdijai su mūsų rajono vaikais nusprendė išbandyti ministerijos parengtas rekomendacijas dėl naujos penktų klasių formavimo tvarkos.
Rugsėjo pirmąją nemaža grupė ketvirtokų iš dviejų rajono mokyklų-darželių savo įprastą aplinką turės pakeisti – jie pradės mokytis rajonų mokyklų penktose klasėse. Viskas lyg būtų įprasta, tačiau šiemet šiems vaikams teks išbandyti Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos rekomendacijas. Penktos klasės nebebus formuojamos buvusių ketvirtokų klasių pagrindu, tačiau vaikai turės išsiskirti su klasės draugais ir per ketverius metus susiformavę kolektyvai bus išskaidomi į naujas klases. Nors psichologai teigia, jog tai nebloga praktika, tačiau ketvirtokų tėvai tuo piktinasi.
Sužinojo komiteto posėdyje
Lazdijų rajono savivaldybės tarybos narys Gintautas Salatka „Dzūkų žinioms“ teigė apie naują penktų klasių formavimo metodiką sužinojęs per komiteto posėdį, kai ją pristatė Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Dalius Mockevičius.
„Pagal naująją tvarką, iš mokyklų-darželių atėję vaikai nebus skirstomi į klases jų buvusių klasių pagrindu, bet jie bus išmaišomi po klases atsitiktine tvarka. Iki šiol būdavo taip, kad penktos klasės buvo formuojamos iš mokyklų-darželių atėjusių vaikų kolektyvų pagrindu, prie jų prijungiant iš kaimų atėjusius ketvirtokus“, – kalbėjo tarybos narys.
Jis pripažino, jog jam nėra priimtina naujoji praktika, nes vaikų perkėlimas į kitus kolektyvus gali turėti neigiamų psichologinių pasekmių.
„Prisimenu, kai mano dukra pradėjo eiti į penktąją klasę, mes, tėvai, norėjome, kad ketverius metus buvę bendraklasiai išliktų toje pačioje klasėje ir nuėję į penktą klasę. Kiek žinau, nė vienas vaikas ir tėvas nenorėjo, kad senoji klasė būtų išardyta. Juk taip nutraukiami vaikų tarpusavio ryšiai, susiformavę per ketverius metus. Manau, jog skaidant klasių kolektyvus, daugeliui vaikų reiks ne vieno mėnesio, kad jie priprastų prie naujų draugų“, – sakė G. Salatka.
Tėvai galvoja apie peticiją
Į „Dzūkų žinias“ kreipėsi vienos ketvirtokės mama Rimantė (pavardė redakcijai žinoma). Ji teigė sužinojusi, kad penktoje klasėje jos dukrai teks išsiskirti su buvusiais klasės draugais.
„Manau, kad dėl tokio vaikų išblaškymo mano dukra patirs stresą. Klasėje susiformavo puikus kolektyvas, vaikai ir tėvai vieni kitus puikiai pažįsta, įpratę vieni prie kitų. Kas sugalvojo tokią tvarką – ardyti klases ir klijuoti naujus kolektyvus? Kiek kalbėjau su dukros bendraklasių tėvais, jie visi nepatenkinti tokia naujove ir ketina rašyti peticiją rajono valdžiai“, – sakė Rimantė.
Psichologas mato pliusų
„Dzūkų žinios“ kreipėsi į visoje Lietuvoje žinomą vaikų psichologą Liną Slušnį, prašydamos pakomentuoti naujosios tvarkos pliusus ir minusus bei nuraminti ketvirtokų tėvus.
„Nieko gero tėvams nepasakysiu. Klasių maišymas yra puiki praktika. Tėvai susikuria mitus, kad naujų klasių kūrimas buvusių kolektyvų pagrindu yra geriausios sąlygos jų vaikams. Tačiau vis daugiau mokyklų tai daro dėl geresnės patyčių prevencijos: kuo daugiau pažįsti žmonių, tuo mažiau iš jų tyčiojiesi. Kartu tai naujų tarpusavio santykių kūrimas ir paprasčiausiai ardomos jau susiformavusios grupelės“, – teigė vaikų psichologas.
Jis sakė norintis nuraminti tėvus, kad nauji kolektyvai suteikia vaikams didesnes kitų žmonių ir savęs pažinimo galimybes ir augina asmenybę.
„Gal kurį laiką vaikai ir jausis nelabai jaukiai su naujaisiais klasės draugais, tačiau vėliau viskas atsistos į savo vietas. Sumaišytose klasėse neliks vietos sąvokoms „mūsų“ ir „ne mūsų“ klasiokai“, – sakė L. Slušnys.
Redakcijos žiniomis, naująją penktokų klasių formavimo metodiką, kuri yra ne privalomojo, bet rekomendacinio pobūdžio, Lazdijų rajono savivaldybė ketina išbandyti viena iš pirmųjų šalyje. Žinoma, naujovės visada sukelia prieštaringų nuomonių, bet gal geriau stebėti, kaip tai išbando kiti, o paskui pasimokyti iš svetimų klaidų… ar laimėjimų?
„Dzūkų žinių“ informacija