Dažnai sakoma, kad automobilio pirkimas yra labai svarbus dalykas, kadangi po pirkimo įgyjami ir tam tikri įsipareigojimai: papildomi mokesčiai, išlaidos degalams bei remontui. Kad ir koks patikimas būtų automobilis, anksčiau ar vėliau tam tikros sistemos sugenda. Kai su gedimais susidūrę vairuotojai autodalių parduotuvėse pradeda ieškoti naujų detalių, kaina juos neretai priverčia apsvarstyti savo finansines galimybes. Tada prasideda pigesnių alternatyvų paieška.
Ar žinojote, kad nemažai dažnai pasitaikančių gedimų galima išspręsti gana lengvai ir nebrangiai? Štai keletas jų.
Stringantys stabdžiai
Nustoję veikti stabdžiai tikrai skamba pavojingai, bet ar kada teko papulti į situaciją, kai stabdžiai pilnai neatsileidžia? Jums spustelėjus stabdžių pedalą, stabdžių skystis yra spaudžiamas į suportuose esančius cilindriukus. Suportas įprastai sudarytas iš dviejų dalių, kurios tarpusavyje “vaikšto” kreipiančiaisiais varžtais.
Kai stabdžiai pradeda strigti, suspaustos stabdžių kaladėlės tinkamai nebeatleidžia stabdžių disko. Kaladėlės su disku pradeda kaisti ir netgi padidėja užsidegimo rizika. Dažniausiai taip nutinka dėl vienos iš dviejų priežasčių: užsikirtęs cilindriukas arba užsikirtusios kreipiančiosios. Kai į bent vieną iš šių dviejų dalių patenka vanduo, lubrikantas yra išplaunamas ir prasideda korozija.
Neretai vairuotojai pasirenka lengviausią sprendimą – perka naują suportą. Tačiau, tai tikrai nėra pigiausia išeitis. Kone visiems automobiliams prekyboje yra siūlomi suportų remonto komplektai, kurie kainuoja keletą kartų mažiau nei pats suportas. Tiek suporto remontas, tiek keitimas turėtų būti atliekamas specialistų, nes reikalingi specialūs įrankiai ir sistemos nuorinimas.
Vibracija važiuojant
Ar padangas montuojate kiekvienais metais? Čia kalbame ne apie ratų keitimą, bet padangų montavimą su balansavimu. Vairuotojai mėgsta naudotis dviem ratų komplektais – vienas su žieminėmis, o kitas su vasarinėmis padangomis. Nors tai leidžia išvengti vargo po du kartus per metus keliauti į servisą montavimui, keičiant vien tik ratus dažniausiai jų nesubalansuojate.
Ilgainiui tiek ratlankiai, tiek padangos išsibalansuoja, todėl rekomenduojama atlikti balansavimą bent du kartus per metus. Išsibalansavusių ratų svorio centras yra netinkamoje vietoje, todėl jaučiama vibracija važiuojant. Įprastai stipriausiai ji pasireiškia ties 80-100 km/val greičiu.
Nesandari aušinimo sistema
Nenustebkite, jeigu grįždami iš parduotuvės su pirkiniais pastebėsite po automobiliu atsiradusią balą – nesandari aušinimo sistema yra labai dažnas reiškinys. Jeigu nuotėkis pasidaro stiprus važiuojant, tada prietaisų skydelyje turėtumėte pamatyti pranešimą, kad trūksta aušinimo skysčio arba jo temperatūra pradeda kilti virš normos.
Tokiu atveju gali būti, kad prakiuro radiatorius, bet neretai problema slypi nesandariose žarnose. Kartais pakanka tiesiog stipriau suveržti nesandarias jungtis ir problema bus išspręsta. Galiausiai, netgi visos žarnos keitimas neatrodo toks gąsdinantis.
Variklis sunkiai užsiveda
Jeigu nesate tikri dėl gedimo priežasties, visada yra sakoma, kad pradėti reikia nuo paprasčiausių variantų. Jeigu ryte automobilį užvesti darosi vis sunkiau, priežastys tam gali būti įvairios – sugedęs kuro siurblys, maža kompresija ir t.t. Tačiau, šios problemos yra ganėtinai retos. Labai dažnai automobilis sunkiai užsiveda tiesiog dėl seno akumuliatoriaus, ypač jeigu variklis yra dyzelinis. Jiems reikalinga didelė startinė srovė, o seni akumuliatoriai neretai jos negali suteikti, todėl starteris suka variklį, bet nepakankamai greitai, kad jis užsivestų. Taigi, jeigu akumuliatorius skaičiuoja jau ne pirmus metus – apsimoka jį pakeisti.
Jeigu patys leisti laiko garaže nemėgstate, visus šiuos darbus gali atlikti bet kuris automobilių servisas Alytuje, Kaune, Vilniuje, Klaipėdoje bei kituose miestuose. Turėkite omeny, kad galimų gedimų nuovoka padės jums numatyti galimas remonto išlaidas.