DŽ redakcijos nuomonė
Lazdijų valdžia nusprendė pasekti daugelio šalies savivaldybių pėdomis – paskelbė, jog rajone bus galima nemokamai keliauti vietiniais maršrutais. Iš šalies gali atrodyti, jog valdžia labai rūpinasi savo gyventojais ir stengiasi, kad jiems būtų rajone geriau gyventi. Tačiau realybė yra šiek tiek kitokia.
Atlikus analizę, paaiškėjo, jog jau seniai didžioji dalis lazdijiečių vietiniais autobusais važiuoja beveik nemokamai, nes daugelis turi įvairių lengvatų naudotis viešuoju transportu. Per metus iš bilietų autobusų parkas surenka vos 10 tūkst. eurų. Tai reiškia, kad kasdien surenkama kiek daugiau nei 30 eurų. „Čia ne verslas, bet labdara“, – pasakytų bet kuris verslininkas. Žinoma, jei autobusų parkas bandytų išgyventi iš tų 10 tūkstančių, tai būtų neįmanoma. Tačiau jį paremia Lazdijų savivaldybė, kasmet mokėdama beveik pusantro šimto tūkstančių eurų dotacijų.
Akivaizdu, jog nemokamų kelionių paskelbimas Lazdijų viešuoju transportu – nėra joks stebuklas ar valdžios žemas nusilenkimas rajono gyventojams, tiesiog tai dotacijos autobusų parkui padidinimas kokiais septyniais procentais. Vairuotojams nebereiks imti pinigų ir išdavinėti bilietų, bus patogiau ir mažiau darbo.
Dabar pažiūrėkime, ko vertas vietinis susisiekimas Lazdijų rajone. Pirmiausia reikia pastebėti, kad autobusai po rajono kaimus ir miestelius važinėja tik darbo dienomis, o savaitgaliais, mielieji lazdijiečiai, jei norite pasiekti rajono centrą ar kitas gyvenvietes, prašome naudotis tarpmiestiniais autobusais, už kurių bilietus teks mokėti. Arba kaimynų lengvaisiais automobiliais.
Šiuo metu rajone yra dvylika vietinio susisiekimo maršrutų. Tenka pripažinti, kad į daugelį kaimų autobusai važiuoja tik dvi ar tris dienas per savaitę, dažnai žmonėms nelabai patogiu laiku.
Ko verta kelionė autobusu, pavyzdžiui, iš Krikštonių į Lazdijus, vykdoma tris kartus per savaitę, jei 30 kilometrų tenka važiuoti pusantros valandos, užsukant į kitame rajono gale esančius kaimelius?
Ar žmonėms tai patogu, nors ir nieko nekainuoja?
Gal geriau keliems kaimynams susimesti po du, tris eurus kurui ir važiuoti į Lazdijus lengvuoju automobiliu tada, kai jiems reikia ir patogu?
Akivaizdu, jog rajono valdžia niekaip nesugeba išspręsti autobusų stoties rekonstrukcijos problemos, nors jau kelerius metus merė ir jos komanda žmones maitina pažadais, kad greitai bus nauja autobusų stotis.
Kita vertus, naujoji stotis turėtų atsirasti dabartinės stoties sklype, kuris priklauso privačiam verslui, šiuo metu laikinai vykdančiam lazdijiečių pervežimus vietiniais maršrutais.
Pasibaigus paslaugų sutarčiai su Lazdijų rajono savivaldybe, buvo paskelbtas konkursas vežėjui išrinkti. Konkurso rezultatai buvo apskųsti teisme, todėl iki šiol Lazdijai neturi nuolatinio vežėjo, jo funkcijas laikinai atlieka senasis, kuriam ir priklauso dabartinės autobusų stoties sklypas.
Šis vežėjas yra pareiškęs, jog kol nebus aišku, ar jis laimėjo konkursą, tol autobusų stoties rekonstrukcija nepajudės iš mirties taško. Kam jam statyti naują stotį, jei jis neturės paslaugų sutarties su savivaldybe?
Lazdijų valdžia turėjo galimybę iš esmės pakeisti keleivių vežimo principus ir įsigyti elektra varomus autobusus, tačiau šios galimybės atsisakė ir atidavė savo šansą Druskininkams. Tai apie kokį progresą galime kalbėti, apie kokią keleivių vežimo kokybę, apie kokią ekologiją? O juk buvo galima steigti savivaldybės valdomą bendrovę, kasmet pildyti elektrinių autobusų parką ir progresyviai organizuoti keliones vietiniais maršrutais. Juk už lango 21-asis amžius! Deja. Daug paprasčiau iškilmingai pareikšti, kad nuo šiol rajono gyventojai galės važiuoti nemokamai senais, dyzeliniais autobusais.
REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) – redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /