Alius Mikelionis
Lietuvos vidaus vandenyse, Nemuno upėje įrengta 18 mobilių ir stacionarių prieplaukų, bet laivyba merdi.
2006 metais Alytaus mieste, Nemuno pakrantėje, pastatytoje prieplaukoje taip ir neprisišvartavo nei vienas laivas. Laivybą Nemuno aukštupyje komplikuoja gylio trūkumas, ypač upė nusenka mažai lietingomis vasaromis. Atsiranda vietų, kur Nemuną galima perbristi. Tačiau situacija gali pasikeisti. Vidaus vandens kelių direkcija įsigijo žemsiurbę, kuri išgilins upės vagą. Darbus planuojama pradėti nuo Birštono ir tęsti iki Druskininkų.
,,Vidaus vandens kelių direkcija nusipirko šiuolaikišką žemsiurbę. Darbus pradėsime nuo Birštono. Praktiškai iki metų pabaigos įmanoma pagilinti vagą iki Alytaus, kad kitą sezoną būtų galima vykdyti laivybą. Bus sužymėta Nemuno vaga, kur galės plaukioti pramoginiai laivai“, – sakė Alytuje lankęsis susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Nemuno vagos gilinimas savivaldybėms nekainuos, darbai bus atliekami valstybės lėšomis. Jeigu projektas bus įgyvendintas, šalia Dainų slėnio bus pastatyta dar viena prieplauka, o abu Nemuno krantus sujungs dviračių takai.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis teigia, kad, išgilinus upę, čia galės plaukioti įvairaus tipo laivai, bet labiausiai akcentavo pramoginę laivybą, esą dabar savivaldybėms reikia tik kurti turizmo infrastruktūrą ir padėti verslui. Pirmuosius laivus tikimasi prišvartuoti jau kitąmet. Laivyba pradžioje planuojama nuo Druskininkų pro Alytų iki Birštono, o vėliau ir iki Kauno.