Tinkamas laiko valdymas, darbų planavimas ir organizaciniai įgūdžiai yra labai susiję su darbo produktyvumu. Didesnis darbo produktyvumas lemia įmonės ir jūsų kaip darbuotojo patrauklumą bei konkurencingumą, formuoja įvaizdį. Nesvarbu, ar esate samdomas darbuotojas, ar dirbate savarankiškai, turėtumėte rūpintis savo darbo produktyvumu. Yra daugybė būdų, kurie leidžia dirbti efektyviau ir pasiekti geresnių rezultatų. Pateikiame keletą patarimų, kaip padidinti savo darbo produktyvumą:
- Susikoncentruokite ties viena užduotimi vienu metu. Labai svarbu yra išmokti sutelkti dėmesį ties viena užduotimi vienu metu. Kai žmonės imasi kelių darbų tuo pačiu laikotarpiu, padidėja tikimybė, kad užduotys liks neužbaigtos arba netinkamai atliktos. Kartais tai padaryti nėra lengva, todėl patariama pirmiausiai atlikti prioritetines užduotis ir užduotis, kurioms artėja atlikimo pabaigos terminas. Be to, pirma pradėkite nuo sunkesnių ir pereikite prie lengvesnių užduočių – šis metodas padeda daugeliui žmonių, nes dienos pabaigoje neretai jaučiamas nuovargis ir nesinori imtis sunkių darbų;
- Planuokite darbus raštu. Kai kuriems žmonėms labai padeda darbų planavimas raštu. Tam galima naudoti įvairius skaitmeninius įrankius, pavyzdžiui, Google kalendorius, arba užrašų knygutes, darbo kalendorius. Darbų rašymas ir planavimas ne tik padeda tiksliai žinoti, ką turite atlikti, bet ir mažina nerimą. Be to, žmonės jaučia pasitenkinimo jausmą, kuomet gali užduotį pažymėti kaip atliktą. Stilingus darbo kalendorius galite įsigyti paspaudę ant nuorodos https://kanceliarinesprekes.lt/618-darbo-kalendoriai-.
- Darykite pertraukėles. Labai svarbu skirti laiko poilsiui, nes kitaip galima itin greitai pavargti ir perdegti. Žmogus negali visą dieną dirbti be pertraukų, nes krenta jo produktyvumas ir dėmesio koncentracija. Todėl nesvarbu, ar dirbate biure, ar namuose – darykite pertraukėles, per kurias naudinga pajudėti, užkąsti, atsigerti arbatos arba kavos ir pabendrauti su kolegomis arba kitais žmonėmis. Šios trumpos pertraukėlės leis jums pasikrauti energijos, išvalyti mintis ir pasiruošti kitai užduočiai;
- Naudokite Pomodoro strategiją. Produktyvumas darbe gali labai priklausyti nuo jūsų laiko valdymo įgūdžių – galima sakyti, kad be jų sunku planuoti darbus ir greitai juos atlikti, ypač dirbant namuose. Pomodoro strategija jums gali būti naudinga norint efektyviau valdyti savo laiką. Pomodoro strategija yra panašu į pertraukėlių planavimą, tačiau joje naudojamas laikmatis. 20 ar 30 minučių skiriate užduočiai ir dirbate ties ja tol, kol laikmatis išsijungia. Tuomet padarote 5 minučių pertraukėlę. Ši strategija gali būti veiksminga, jeigu jūs mėgstate atidėlioti darbus. Tačiau ji gali būti netinkama žmonėms, kuriems patinka susikoncentruoti ties užduotimi ilgesnį laiko tarpą;
- Paskirstykite užduotis komandos nariams. Užduočių paskirstymas komandos nariams turi net kelis privalumus: tai taupo jūsų laiką, stiprina pasitikėjimą tarp komandos narių ir vadovo, tokiu metodu galima atlikti daugiau užduočių. Todėl, jeigu tam tikrą užduotį gali atlikti kitas žmogus, paskirkite ją atsakingam darbuotojui.