Dzūkų žinios

Profesionalus vadovas – tiesus kelias į verslo sėkmę

Dalintis:

Profesionalūs vadovai yra kelias į sėkmę visoms organizacijoms. Tačiau dabartinėje darbo rinkoje rasti tinkamus vadovus nėra taip paprasta, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Priežastis: profesionalus vadovavimas susideda ne tik iš kompetencijų, darbo patirčių ar užimamų pozicijų, bet apima ir vadovavimo stilių, domėjimąsi rinka, lyderio savybės, norą ir gebėjimą dirbti su komanda ir ją auginti. Sėkmingam vadovavimui taip pat būtini: atsparumas stresui, emocinis intelektas ir kitos svarbios savybės.

Vadovaujamos pozicijos darbo rinkoje itin patrauklios, ir konkurencija tarp jų daug didesnė nei žemesnėse darbuotojų grandyse. Bet kodėl organizacijoms nėra taip lengva rasti tinkamus vadovus?

Pagrindiniai vadovų paieškos ir atrankos kriterijai

Pirmiausia svarbu įvertinti vadovaujamas pareigas užimančio asmens kompetencijas. Visi vadovai teigia turintys reikiamas kompetencijas (ir net daugiau), tačiau dažnai po labai išsamios diskusijos paaiškėja, kad tam tikros kompetencijos nesiekia konkrečioms pareigoms reikalingo lygio.

Kitas itin svarbus kriterijus – vadovavimo stilius. Prieš priimant į darbą derėtų pasidomėti, kokiu stiliumi dirba vadovas: kaip jis bendrauja su komanda, kolegomis, akcininkais ir savo tiesioginiais vadovais. Visa ši informacija parodys, ar asmuo bus tinkamas konkrečiai pozicijai ir komandai.

Vadovų paieška ir atranka priklauso ir nuo to, kas atlieka atranką, kokią patirtį ir kompetencijas turi atrankos specialistai – ar jie supranta, kokius konkrečius realius veiksmus būtina atlikti, ar galbūt yra tik teoriškai susipažinę su vadovaujamomis pareigomis.

Emplonet“ dirba profesionalai, turintys ilgametės patirties vadovų didelėms organizacijoms paieškoje ir galintys užtikrinti sklandų darbą viso paieškos ir atrankos proceso metu.

Gero vadovo savybės / kompetencijos

Kaip jau ir buvo minėta, tai, kad esi geriausias specialistas, nebūtinai reiškia, kad būsi ir puikus vadovas. Vadovavimas nėra tik nurodymų pateikimas, darbų delegavimas ir baudimas už netinkamai atliktą darbą – tai atsakomybė už komandos narių įkvėpimą, motyvavimą ir padrąsinimą. Galima įvardinti pagrindines puikaus ir profesionalaus vadovo kompetencijas:

  • skaidrumas;
  • bendravimo įgūdžiai;
  • klausymo įgūdžiai;
  • komandinio darbo vertinimas ir skatinimas;
  • nuoseklumas ir patikimumas;
  • gebėjimas nustatyti tikslus;
  • gebėjimas priimti sprendimus ir prisiimti atsakomybę;
  • empatija ir jautrumas;
  • darbuotojų apdovanojimai ir pripažinimas;
  • noras keistis ir tobulėti;
  • konfliktų sprendimas;
  • komandos įgalinimas ir motyvavimas veikti, siekti tikslų.

Labai svarbu skirti laiko ir imtis tinkamų veiksmų, kad surastumėte geriausiai tiek organizacijai, tiek komandai tinkantį vadovą. Visas procesas prasideda ne nuo įdarbinimo, bet nuo kandidato paieškos ir atrankos bei kompetencijų nustatymo. Gero vadovo savybes pastebėti gali būti sudėtinga. Šiam tikslui „Emplonet“ komanda turi parengusi vadovų paieškos ir atrankos strategiją, apie kurią plačiau skaitykite čia https://emplonet.lt/klientams/darbuotoju-paieska-ir-atranka/vadovu-paieska-ir-atranka/ .

Dalintis:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite: