Turbūt nesuklysime sakydami, kad visi žmonės daugiau ar mažiau dalį savo duomenų saugo debesų kompiuterijoje (angl. Cloud). Tai novatoriška interneto paslaugų visuma, jungianti įvairiuose serveriuose esančius informacijos išteklius ir programinę įrangą bei sudaranti sąlygas jais naudotis. Ši technologija suteikia galimybę vartotojams patogiai pasiekti ir naudotis skaitmeniniais ištekliais bet kur ir bet kada. Debesų kompiuterijos koncepcija apjungia dvi esmines sąvokas: „debesys“, kurie simbolizuoja globalų tinklą, ir „kompiuterija“, kuri sudaro visus su kompiuteriu susijusius resursus, programas bei paslaugas.
Žinoma, technologijoms plečiantis ir dirbtiniam intelektui (AI) įgaunant vis daugiau jėgos, debesų kompiuterija tampa neatsiejama nuo AI dalis. Dirbtinis intelektas yra technologija, leidžianti išgauti įžvalgas iš didelių duomenų kiekio ir automatizuoti sprendimų priėmimą. Kombinuojant AI su debesų kompiuterija, organizacijos gali pasiekti didesnį veiklos efektyvumą ir augimą skaitmeninėje eroje. Dirbtinis intelektas ir duomenų analizė veikia kartu, leisdami analizuoti įvairius duomenų šaltinius, aptikti modelius ir prognozuoti ateities tendencijas, kas ypač naudinga verslui įvairiuose sprendimų priėmimo procesuose.
Vienoje komandoje – dirbtinis intelektas ir debesų kompiuterija
Debesų kompiuterijos paslaugų teikėjai bei analitikai, vis dažniau pasikliauja dirbtiniu intelektu, siekdami optimizuoti savo sistemų valdymą ir paslaugų teikimą. AI automatizuoja IT paslaugų ir SaaS (paslaugų programinės įrangos) programų teikimą. Pasitelkus AI, galima efektyviai valdyti hiperskalines debesų sistemas, taip sumažinant žmonių įsikišimo poreikį ir užtikrinant sklandų funkcijų veikimą.
Cloud AI integracija leidžia realiuoju laiku teikti įžvalgas, remiantis istoriniais duomenimis ir analitiniais modeliais, kuriuos sunku interpretuoti tradiciniais metodais. AI gebėjimas lengvai integruotis į debesų saugyklas suteikia galimybę stebėti, diagnozuoti ir prognozuoti turimų išteklių būklę, taip optimizuojant tiek valdymą, tiek pajėgumų planavimą.
Dirbtinio intelekto poveikis debesų kompiuterijai
AI technologijos daro didelį poveikį debesų saugojimui, leisdamos organizacijoms efektyviau valdyti duomenis ir infrastruktūrą. Informacinių technologijų lyderiai vis dažniau ieško būdų, kaip AI galėtų padėti optimizuoti debesų saugojimo sprendimus. AI gali padėti atlikti šias užduotis debesų saugyklos aplinkoje:
- Automatizuotas valdymas ir konfigūravimas. AI sprendžia debesų našumo, išteklių suvartojimo ir pajėgumų planavimo klausimus, optimizuodamas darbo krūvius ir užtikrindamas efektyvų išteklių panaudojimą.
- Gedimų prevencija. Dirbtinis intelektas gali numatyti galimus sistemos gedimus analizuodamas našumo metriką ir energijos suvartojimą, taip užkertant kelią nenumatytoms problemoms.
- Nuspėjamas išteklių planavimas. AI leidžia iš anksto informuoti paslaugų tiekėjus apie techninės ar programinės įrangos atnaujinimus, taip palengvindamas veiksmų planavimą.
- Išmanus duomenų valdymas. AI gali automatiškai klasifikuoti didelius duomenų kiekius, užtikrindamas, kad informacija būtų valdoma efektyviai ir pagal organizacijos politiką.
- Padidintas duomenų saugumas. Dirbtinis intelektas nuolat stebi tinklo srauto modelius ir vartotojų elgseną, greitai reaguodamas į galimas saugumo problemas ir rizikas.
Kiti debesų kompiuterijos privalumai
Palyginti su tradiciniais sprendimais, debesų kompiuterija suteikia šiuolaikinėms organizacijoms daugybę privalumų. Didindamos arba mažindamos debesų išteklius, priklausomai nuo situacijos, įmonės gali greitai ir efektyviai prisitaikyti prie besikeičiančių verslo poreikių, greitai reaguoti į rinkos pokyčius ir užtikrinti konkurencinį pranašumą.
AI technologijos papildomai stiprina debesis, užtikrindamos procesų efektyvumą ir mažindamos klaidų tikimybę. AI pagrįsti algoritmai, sukurti atsižvelgiant į debesiui būdingą lankstumą, leidžia greitai automatizuoti kasdienes užduotis. Tuo pačiu metu AI įrankiai stebi ir valdo tiek privačias, tiek viešąsias debesų kompiuterijos paslaugas, optimizuodama duomenų valdymą ir struktūrą.
Duomenų analitika yra būtina šiuolaikinio verslo strategija, leidžianti organizacijoms suprasti vartotojų elgesį, rinkos tendencijas ir vidinius veiklos procesus. Geriausias ir efektyviausias būdas pažintį šią sritį – investuoti į Cloud duomenų analitikos mokymus. Pasitelkdamos duomenų analitiką, įmonės gali atlikti gilią rinkos analizę, identifikuoti galimybes ir priimti informuotus sprendimus. Analizuojant didelius duomenų kiekius, galima atskleisti vertingas įžvalgas, kurios padeda formuoti veiklos strategijas, optimizuoti produktų pasiūlą ir gerinti klientų patirtį. Nuspėjamoji analitika, naudojama kartu su dirbtiniu intelektu, leidžia organizacijoms prognozuoti būsimus vartotojų poreikius bei rinkos pokyčius, taip suteikiant konkurencinį pranašumą ir didinant pelningumą. Dėl šių priežasčių duomenų analitika yra ne tik priemonė, bet ir strateginis įrankis, lemiantis sėkmingą verslo plėtrą ir inovacijas.
Galimybė tapti debesijos analitiku „Fasttrack“ mokymuose
„Fasttrack“ duomenų analitikos mokymai suteikia galimybę susipažinti su pagrindinėmis duomenų analizės sąvokomis ir apimtimis, atskirti skirtingas valdymo ir apdorojimo sferas kaip duomenų analitika, duomenų inžinerija, duomenų mokslas ir Big Data.
Mokiniai sužinos pagrindines sąvokas ir komandas, būtinas programinės įrangos projektų pakeitimams valdyti ir sekti, daug dėmesio skirianti pagrindiniams duomenų valdymo metodams ir technologijoms. Duomenų analitikos mokymų dėstytojai supažindins su skirtingomis duomenų bazių sistemomis, duomenų manipuliavimu duomenimis ir kitomis svarbiomis temomis. Neatsiejama „Fasttrack“ programos „dirbtinio intelekto ir cloud duomenų analitikos kursai“ dalis – statistiniai ir matematiniai metodai, tiriamoji ir numatomoji analizės bei informacijos paieškos atsakymų generavimas naudojant dirbtinį intelektą.
Debesų duomenų analitika, kartu su dirbtiniu intelektu, yra transformuojanti technologinė tendencija, formuojanti naują verslo ir technologijų ateitį. Integruodamos AI į savo debesų sprendimus, įmonės gali ne tik padidinti operatyvumą ir efektyvumą, bet ir pagerinti klientų patirtį bei asmeninį paslaugų pritaikymą.
Užs. Nr. 016