Lazdijų mokykla-darželis „Vyturėlis“ įgyvendina jau trečią tarptautinį Erasmus+ mokyklų mainų partnerysčių projektą. Šiais projektais siekiama remti gerosios praktikos mainus tarp įvairių šalių mokyklų, suteikti galimybę plėtoti mokymo metodus ir jais dalintis. Šie projektai orientuoti į mokinių ir mokyklos darbuotojų grupių mobilumus.
Mūsų įstaiga kartu su partneriais iš Bulgarijos, Rumunijos, Italijos ir Turkijos vykdo projektą „The Lego stem laboratory“ („Lego stem laboratorija“). Projekto koordinatorius – Rumunija.
Šio projekto metu šalių komandos dalinsis patirtimi, kaip panaudoti LEGO ugdyme. LEGO išlaikė laiko išbandymus net ir konkuruodami su vaizdo ir kompiuteriniais žaidimais. Dauguma vaikų vis dar mėgsta konstruoti iš Lego kaladėlių. Šios linksmos veiklos suteikia vaikams praktinį sąlytį su mokslu, technologijomis, inžinerija ir matematika – įgūdžiais, kuriais jie remsis ilgus metus. STEM santrumpa žymi gamtos mokslų (angl. – Science), technologijų (angl. – Technology), inžinerijos (angl. – Engineering) ir matematikos (angl. – Mathematics) sritis. Projekto vadovė yra Lazdijų mokyklos-darželio ,,Vyturėlis“ direktorė Loreta Jurkonienė, projekto koordinatorė mokytoja Asta Slančiauskienė.
Šiandienos mokytojai turi paruošti mokinius būsimoms profesijoms, padėti ugdyti kritinį mąstymą, išmokti inovatyviai spręsti kasdienes problemas, tobulinti komunikacinius ir bendradarbiavimo įgūdžius, motyvuotai sekti ir domėtis naujovėmis, skatinti įtraukti juos į kasdienį gyvenimą. Dėl didelio informacijos srauto ir gausios mokymo priemonių pasiūlos sunku išnagrinėti ir išbandyti visus mokymo metodus ir priemones. Tačiau labai svarbu surasti ir taikyti tai, kas domintų šiandienos mokinį, jį motyvuotų, uždegtų noru tobulėti ir ieškoti. Projekto metu glaudžiai bendradarbiaujant tarp šalių partnerių, tikimasi pasikeisti geriausia darbo patirtimi, išnagrinėti naujas interaktyvias priemones ir įgytą patirtį taikyti savo mokyklose. Šis projektas yra susijęs su į praktiką orientuotais mokymo metodais, kurių tikslas yra tobulinti tokius mokinių ir mokytojų 21-o amžiaus įgūdžius kaip kūrybiškumas, aktyvumas, darbas komandoje, kritinis mąstymas, problemų sprendimas. Kodavimas ir programavimas puikiai atliepia šių įgūdžių formavimą šiandieninėje mokykloje.
Pirmasis šio projekto susitikimas lapkričio 25–29 dienomis vyko mūsų mokykloje-darželyje. Susitikime dalyvavo 11 mokytojų ir 16 mokinių iš šalių-partnerių mokyklų, taip pat 16 mūsų mokyklos-darželio mokinių bei jų šeimų, norėjusių dalyvauti projekto veiklose. Mūsų partneriai turėjo galimybę stebėti mokytojų vedamas pamokas, į kurias buvo įtraukiamos interaktyvios mokymo priemonės. Mokytoja Jūratė Cibulskienė parodė, kaip kūrybingai į ugdymo procesą galima įtraukti „Išmaniąsias bitutes“ bei įvairias ugdomąsias programėles. Mokytoja Ramunė Gervelienė pademonstravo edukacinio žaidimo „Scotie Go!“ privalumus ir galimybes. Mokytoja Aušra Tamkevičienė į pasaulio pažinimo pamoką integravo Lego WeDo 2.0. Pamokoje buvo kalbama apie dienos režimą. Mokiniai prisiminė, koks yra dienos ritmas, aptarė, kiek ir kada reikia dirbti, ilsėtis, miegoti. Vėliau jie konstravo laikrodį ir programavo jį, kad žadintuvas suskambėtų po 10 valandų miego. Visose pamokose aktyviai dalyvavo ne tik mūsų mokiniai, bet ir svečiai. Mokytoja Asta Slančiauskienė vedė programavimo pamoką mūsų svečiams. Mes labai džiaugiamės, kad galėjome svečiams parodyti tokius metodus, kokių jie netaiko savo darbe, parodyti tokias interaktyvias mokymo priemones, kurias jie taip pat panoro įsigyti. Dėkojame „Robotikos akademija“ Vilniuje kolektyvui, kad jie projekto dalyvius supažindino su Lego EV3 ir vedė edukacinį užsiėmimą. Mokiniai sužinojo, kas yra robotai ir kuo jie skiriasi nuo įrengimų, panašių į robotus. Buvo labai įdomu konstruoti ir programuoti Sumo robotus, vėliau išbandyti jų galimybes ringe. Šiuos robotus įsigyti yra mūsų svajonė, todėl tikimės tai padaryti netolimoje ateityje.
Mūsų svečiai ne tik stebėjo pamokas bei dalyvavo užsiėmimuose. Jie, lydimi mūsų mokinių ir mokytojų, lankėsi Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazijoje, kur vyko keramikos pamoka. Ją vedė mokytoja Jūratė Baranauskienė. Taip pat svečiai lankėsi savivaldybėje, kur visus labai šiltai priėmė mero patarėja Sonata Dumbliauskienė, administracijos direktoriaus pavaduotojas Saulius Petrauskas, turizmo centro direktorius Mantas Sabaliauskas. Jie papasakojo svečiams apie mūsų rajoną, visiems įteikė atminimo dovanėles. Vėliau lankėmės Veisiejų regioniniame parke, Veisiejų krašto muziejuje ir bibliotekoje, kur vaikai rišo knygeles ir liejo žvakes, Šv. Jurgio bažnyčioje, restorane-kepykloje „Romnesa“ Druskininkuose kepėme šakotį. Taip pat svečius supažindinome su mūsų lietuviškomis tradicijomis. Dalyvavo Dzūkiškų bandų kepimo edukacijoje bei skanavo lietuviškų patiekalų restorane ,,Gojus“.
Labai AČIŪ norime pasakyti tėveliams, kurie atvėrė savo namų duris, apgyvendino vaikus savo šeimose ir viso susitikimo metu rūpinosi bei globojo mokinius užsieniečius, parodė mūsų miestą bei aplinkinius rajonus, supažindino su mūsų tradicijomis bei kultūra. Ypatingai džiaugėmės tėvelių staigmena – didžiuliu Erasmus tortu su projekto logotipu ir šventinėmis ugnelėmis, kuris buvo paskutinės vakarienės atrakcija tiek vaikams, tiek suaugusiems.
Susitikimo pabaigoje buvo aptartos stebėtos veiklos Lietuvoje, suplanuotos tolimesnės veiklos, pasidžiaugta, kad ne tik pagilinome žinias apie programavimą, bet ir susiradome naujų draugų. Ši savaitė tapo gražios ir prasmingos draugystės tarp penkių skirtingų šalių mokyklų pradžia. Kitas projekto partnerių susitikimas vyks 2020 metais kovo mėnesį Italijoje, Bišeljė mieste, į kurį vyks keturi 4 klasės mokiniai bei du mokytojai. Tai labai motyvuoja mokinius bei mokytojus ne tik tobulinti bendravimo bei bendradarbiavimo gebėjimus, bet ir tobulinti anglų kalbos žinias bei įgūdžius. Ačiū anglų kalbos mokytojai Virginijai Krokininkaitei-Jarutienei, Gitanai Kolkienei už vertimą ir pagalbą organizuojant veiklas. Taip pat dėkojame visam mokyklos-darželio kolektyvui, kuris susitelkęs dirbo, ruošėsi priimti svečius. Projektinė veikla skatina nuolat tobulėti ir ieškoti naujovių, mokyklos bendruomenę moko susitelkimo ir komandinio darbo.
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.
Mokytoja Asta Slančiauskienė