Dzūkų žinios

Erasmus+ projektai – galimybė tobulėti

Dalintis:

Spartaus technologijų vystymosi amžiuje ir žinių visuomenėje dėl didelio informacijos srauto ir gausios mokymo priemonių pasiūlos sunku išnagrinėti ir išbandyti visus mokymo metodus ir priemones. Tačiau labai svarbu išsirinkti, kas yra tinkamiausia mūsų mokiniams, kurios priemonės bus tinkamiausios stiprinant gebėjimus ir paruoš moksleivius būsimam gyvenimui ir profesijoms, kurių šiais laikais net nėra. STEAM mokymas šiuo metu yra ypač aktualus. STEM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija ir matematika – angl. Science, Technology, Engineering and Math) 1990 m. pasaulyje buvo pripažintos kaip esminės XXI amžiaus mokymosi sritys (Aktürk, Demircan, 2017).

Šie gebėjimai pripažįstami kaip labai svarbūs šiuolaikiniam žmogui ir skirti paruošti būsimus piliečius prisidėti kuriant produktyvią, tvarią ir teisingą visuomenę (Tylor, 2016). Per STEAM veiklas ugdomos pagrindinės šiuolaikiniam žmogui būtinos kompetencijos: kritinis mąstymas, kūrybiškumas, problemų sprendimas, gebėjimas bendrauti ir bendradarbiauti, dirbti komandoje.

Lazdijų mokyklos-darželio „Vyturėlis“ mokytojos, suprasdamos inovatyvaus mokymo svarbą, ieško naujų metodų, įtraukia juos į ugdymą, ruošia kūrybingą, novatorišką, trokštančią tobulėti ir kurti jaunąją kartą. Todėl jau daug metų mūsų įstaiga vykdo tarptautinius Erasmus+ projektus, kuriuos finansuoja Švietimo mainų paramos fondas ir ES. Projektų metu susiranda naujų draugų ir kolegų kitose šalyse, semiasi patirties užsienyje bei dalijasi savąja. Mokiniai, turėdami galimybę išvykti į mokyklas užsienyje, pamato, kaip vyksta ugdymas kitose šalyse, susiranda naujų draugų. Tokios išvykos mokinius ypač motyvuoja mokytis anglų kalbos, domėtis naujovėmis, aktyviai dalyvauti projekto veiklose.

Šiais metais „Vyturėlis“ baigė vykdyti jau trečią Erasmus+ projektą „Lego STEM laboratorija“. J. Moyles (2015) pabrėžia, kad LEGO kaladėlės yra ne tik žaislas, bet ir išskirtinė reprezentavimo sistema, kurią gali naudoti vaikai kurdami ir perteikdami istorijas. Holistinė LEGO sistema įgalina vaiką kūrybiškai patirčiai naudojant tiek fizinę, tiek virtualią realybę. Mokiniai turi galimybę naudoti logiką ir problemų sprendimą kartu su žaidimu ir vaizduote, generuojant idėjas ir netikėtai konstruojant bei programuojant naujus naudingus daiktus. LEGO sistema sujungia menų ir mokslo disciplinas bei sukuria sąlygas kūrybiškumui ir inovacijoms.

Šis projektas yra susijęs su į praktiką orientuotais mokymo metodais, kurių tikslas yra tobulinti tokius mokinių (ir mokytojų) įgūdžius kaip kūrybiškumas, aktyvumas, darbas komandoje.

Projekte dalyvavo mokyklos iš 5 šalių: Lietuvos, Bulgarijos, Rumunijos, Italijos ir Turkijos. Visų šalių mokinių atstovai, lydimi mokytojų, lankėsi mokyklose, apžiūrėjo aplinkas, dalyvavo pamokose, ekskursijose po žinomas vietas, ragavo tradicinius patiekalus, mokėsi priimančios šalies kalbos.

Mums labai džiugu, kad šioje srityje mūsų mokykla yra labiausiai apsirūpinusi ištekliais. Turime daugiausia Lego konstruktorių, kuriuos integruojame į ugdymo procesą, popamokinę veiklą. Susitikimo Lietuvoje metu visuose užsiėmimuose aktyviai dalyvavo ne tik mūsų mokiniai, bet ir svečiai. Mes labai džiaugiamės, kad galėjome svečiams parodyti tokius metodus, kokių jie dar netaiko savo darbe, parodyti tokias interaktyvias mokymo priemones, kokias jie susigundė nusipirkti. Mes labai džiaugiamės ir dėkojame „Robotikos akademijos“ Vilniuje kolektyvui, kad jie sutiko mus priimti ir surengė edukacinį užsiėmimą su Lego EV3. Mokiniai turėjo galimybę sužinoti, kas yra robotai ir kuo jie skiriasi nuo įrengimų, panašių į robotus. Labai dėkojame mūsų rajono savivaldybei, kad sudaro galimybes aktyviai dalyvauti projektuose bei paremia suvenyrais. Nuoširdžiai ačiū sakome ir Lazdijų mokyklos-darželio „Vyturėlis“ direktorei Astai Labalaukienei, kad palaiko tokias iniciatyvas ir sudaro galimybes išvykti į susitikimus tiek mokiniams, tiek mokytojoms. Taip pat padėkoti norime ir mūsų buhalterei Daivai Graževičienei, be kurios patarimų ir pamokymų projekto vykdymas būtų daug kartų sudėtingesnis.

Tikimės, kad tai – ne paskutinis mūsų projektas.

Projekto koordinatorė Asta Slančiauskienė

Dalintis:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite: