Įgyvendinant „Via Baltica“ Kaunas–Marijampolė–Suvalkai kelio rekonstrukciją, jau atlikta daugiau nei du trečdaliai suplanuotų dviejų (II ir III) kelio ruožų modernizavimo darbų, kuriuos, kaip tikina Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), tikimasi užbaigti dar šiemet.
„Kelyje „Via Baltica“ tarp Marijampolės ir Lietuvos–Lenkijos valstybių sienos šiuo metu vykdomi iki šiol intensyviausi darbai, kurių metu bus įrengta itin plati kelio infrastruktūra: nuo žiedinių sankryžų iki tiltų, viadukų. „Via Baltica“ Kaunas–Marijampolė–Suvalkai kelio modernizavimo projektą sudaro 4 atskirų ruožų statybos darbai: 3 vykdomi šiuo metu, 4-ojo šios magistralės kelio ruožo iki Lenkijos sienos rangos darbų pirkimą planuojame paskelbti dar šiais metais“, – apie projektą pasakojo Kelių direkcijos generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Pirmoje ir ilgiausioje modernizuojamo kelio ruožo atkarpoje, tarp Marijampolės ir Skardupių kaimo, šiuo metu atliekami žemės sankasų, apsauginių šalčiui atsparių sluoksnių ir skaldos pagrindų, vandens pralaidų, viadukų, tunelių, tiltų, triukšmo užtvarų polių bei rostverkų įrengimo darbai.
Pabaigus šio, ilgiausio kelio ruožo tvarkymo darbus, dviejų eismo juostų magistralinis kelias bus pertvarkytas į keturių juostų automagistralę su plačia infrastruktūra: bus nutiesta net apie 45 km jungiamųjų kelių, įrengta 10 žiedinių sankryžų, 5 viadukai, 4 tiltai, 3 tuneliniai pravažiavimai, 21 akustinė siena, įrengtas tinkamas apšvietimas ir kitos eismo organizavimo priemonės, čia atsiras ir nauja, apie 11 ha ploto, moderni automobilių stovėjimo aikštelė, kurioje numatomos atskiros zonos krovininiam, lengvajam transportui, elektromobiliams, reikiama poilsio infrastruktūra.
Anot Kelių direkcijos, beveik 16 km siekiančios kelio ruožo atkarpos modernizavimo procesas turėtų būti baigtas jau kitąmet.
Tuo metu antrame kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruože (nuo 72,50 iki 79,00 km) šiuo metu tęsiami automagistralės ir jungiamųjų kelių įrengimo darbai, įskaitant asfaltavimo darbus, vykdomi kelio statinių (viaduko, žaliojo tilto, tunelinio pravažiavimo), triukšmo užtvarų statybos darbai. Čia jau baigti elektrotechnikos bei ryšių, baigiami lietaus nuotekų ir melioracijos darbai, įrengiamas apšvietimas. Numatytai tiesti automagistralei jau įrengta ir didžioji dalis pagrindų (skaldos ir asfalto pagrindo sluoksniai), tęsiami jungiamųjų kelių konstrukcijos ir dangos įrengimo darbai.
Vykdant trečiojo magistralinio kelio ruožo nuo 79,00 iki 85,00 km rekonstravimo darbus, šiuo metu yra tęsiami automagistralės ir jungiamųjų kelių bei žiedinių sankryžų įrengimo darbai (įskaitant asfaltavimo darbus), statinių (tilto per Šešupę, viaduko), triukšmo užtvarų statybos darbai. Pabaigtos elektrotechnikos, ryšių, baigiamos lietaus, melioracijos darbų dalys. Taip pat šiame ruože montuojama tinklo tvora, jau įrengta didžioji dalis dangos konstrukcijos, įskaitant asfalto dangas.
Viso apie 40 km „Via Baltica“ ruožo (nuo 56,83 iki 97,06 km) rangos darbų, kurių bendra investicijų vertė apie 560 mln. eurų., pabaiga planuojama 2025 m.