Dzūkų žinios

Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazijos komanda „Erasmus+“ startavo Rumunijoje

Dalintis:

2022 m. balandžio mėn. grupė Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazijos mokinių ir mokytojų išvyko į Jasų miestą, esantį Rumunijoje, dalyvauti pagal „Erasmus+“ mobilumo projektą TOLERANCE AND EQUALITY PROMOTE KINDNESS. Projekto šalys-dalyvės: Rumunija, Bulgarija, Turkija, Italija ir Lietuva, kuriai atstovavo Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazija. Visos projekto veiklos finansuojamos „Erasmus+“ projekto lėšomis.

Projekto tikslas – skatinti vaikus dalintis pagarbos, tolerancijos ir empatijos vertybėmis su žmonėmis, kurie yra kitokie, suprasti, kad smurtas ir priekabiavimas nėra gerai, nes žmonės turi gyventi harmoningai kartu, net jeigu likimas nebuvo visiems palankus. Projekto dalyvių mokyklose mokosi specialiųjų poreikių vaikai, romai ir imigrantai, kurie dažnai būna klasės draugų diskriminuojami. Kiekvienoje šių šalių mokykloje vaikai susiduria su padidėjusiu smurtu ir ypač padidėjusiu smurtu socialiniuose tinkluose. Visa tai lemia pažangumo rodiklius ir vaikai įgyja nemalonių patirčių.

Pirmasis partnerių susitikimas vyko Ion Holban profesinėje technikos kolegijoje Jasų mieste, Rumunijoje. Erasmus + K229 projekto C1 ir C2 veiklos pavadintos TOLERANCE AND EQUALITY PROMOTE KINDNESS. C1 veikla „Smurtas ir diskriminacija mokyklose – bendrieji aspektai“ – tai mokytojų veikla, kurioje dalyvavo devyniolika mokytojų, C2 veiklose dalyvavo 31 mokinys iš šalių projekto partnerių. Projekto koordinatorius Ion Holban profesinė technikos kolegija, esanti Rumunijoje. Darbas vyko pagal rumunų parengtą programą. Mokytojai ir mokiniai visas dienas dirbo atskirai.

Pirmą dieną mokytojai ir mokiniai susipažino su mokyklos vadovybe ir mokyklos Erasmus+ projekto komanda, vėliau kiekvienos mokyklos mokiniai trumpai pristatė savo mokyklą, šalį. Toliau vyko pažintis su mokykla, ekskursija po miestą. Jasai, arba Jašis, – miestas šiaurės Rytų Rumunijoje esančiame Vakarų Moldavijos istoriniame regione, apskrities centras.

Jasų miesto pavadinimas kilo nuo iranėnų jasų genties, XIII a. apsigyvenusios Vengrijos karalystėje. Pirmą kartą dokumentuose miestas paminėtas 1408 m. laiške, skirtame Lvovo miesto lenkų kilmės pirkliams. 1564–1859 m. miestas buvo Moldavijos kunigaikštystės sostinė. Nuo XVII a. vidurio – kultūros ir mokslo centras (nuo 1641 m. veikė mokykla ir spaustuvė, 1816 m. suvaidintas pirmasis teatro spektaklis rumunų kalba, nuo 1829 m. leistas pirmasis rumuniškas laikraštis, 1835 m. įkurta pirmoji Rumunijoje aukštoji mokykla, 1860 m. – universitetas). 1792 m. čia pasirašyta 1787–1791 m. Rusijos–Turkijos karą baigusi Jasų taika.

Antrą dieną mokytojai ir mokiniai dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse: mokytojai domėjosi skaitmeninių programų Kahoot, Quizizz, SOCRATIVE, CANVA naudojimu darbe ir patys bandė kurti užduotis. Po veiklų projekto dalyviai aplankė Jasų Kultūros rūmus.

Trečią dieną mokytojai aptarė kiekvienos šalies švietimo sistemas, kalbėjo apie patyčias, kaip jos konkrečiai pasireiškia projekte dalyvaujančiose šalyse, agresiją, diskriminaciją ir bet kokio pobūdžio smurtą tam tikroje aplinkoje. Daugiausia dėmesio skyrėme kiekvienos mokyklos panašumų, skirtumų, stipriųjų ir silpnųjų pusių aptarimui. Mokytojai diskutavo apie patyčių reiškinius, jų priežastis, poveikį nukentėjusiems. Buvo kalbama, kaip patyčios konkrečiai pasireiškia projekte dalyvaujančiose šalyse, kaip jas atpažinti.

Po pietų mokytojams ir mokiniams vyko ekskursijos po miestą, kurių metu gidai supažindino su miesto istoriniu ir kultūriniu paveldu.

Ketvirtą dieną Erasmus+ projekto TOLERANCE AND EQUALITY PROMOTE KINDNESS dalyviai vyko susipažinti su Neamco apskritimi Rumunijoje: aplankė kunigaikščio Aleksandro vasaros rezidenciją Ruginosoje, Neamco tvirtovę ir vienuolyną bei susipažino su šio krašto istorija.

Penktą dieną projekto dalyviai dirbo grupėse, peržiūrėjo rumunų ir kitų sukurtus filmukus, diskutavo, kaip įveikti patyčias, kokių apsisaugojimo priemonių kovojant su jomis reikėtų imtis. Po pietų aplankė Botanikos sodą Jasų mieste.

Pirmas partnerių susitikimas baigėsi. Visiems buvo įteikti sertifikatai. Visų veiklų metu vyko nuoširdus mokytojų ir mokinių bendravimas ir bendradarbiavimas, dalinimasis gerąja patirtimi, pasakojimai apie savo šalių tradicijas ir papročius. Viso susitikimo metu dalyviai gilino anglų kalbos žinias, daug sužinojo apie Rumunijos kultūrą, tradicijas, dalijosi patirtimi, ugdė toleranciją. Gal todėl atsisveikinimas prie įžymaus Kultūros centro buvo toks jaudinantis ir graudus.

Projekto dalyvės

Dalintis:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite: